KFC zmienia właściciela w Rosji. AmRest sprzedał swoje restauracje

100 mln euro - za taką kwotę AmRest sprzedał swój biznes restauracyjny w Rosji lokalnemu koncernowi Almira OOO. Spółka opuści rosyjski rynek po około dziewięciu miesiącach starań.

W komunikacie giełdowym spółka AmRest Holdings SE poinformowała o transakcji sprzedaży restauracji działających na rosyjskim rynku lokalnemu koncernowi za co najmniej 100 mln euro. Tym samym zarządca takich marek jak KFC i Pizza Hut opusza Rosję po blisko dziewięciu miesiącach starań. 

Amrest wychodzi z Rosji

Nabywcą praw do marek zostanie Almira OOO. Na mocy umowy przejmie 267 restauracji (stan na koniec 2021 roku - red.) działających pod franczyzą znanych sieci gastronomicznych. Nim umowa sprzedaży zostanie sfinalizowana, musi ona poczekać na akceptację ze strony rosyjskiego urzędu ds. konkurencji oraz koncernu Yum! Brands, który jest właścicielem praw do marek KFC i Pizza Hut. 

Reklama

Proces wychodzenia z rosyjskiego rynku przez AmRest trwał od blisko dziewięciu miesięcy. Pierwszy komunikat spółka opublikowała 10 marca 2022 roku, kilkanaście dni po rozpoczęciu inwazji Rosji na Ukrainę. Jako franczyzobiorca firma nie mogła zamknąć swojej działalności bez zgody Yum! Brands, zaś negocjacje z właścicielem marek tylko wydłużyły czas opuszczania Rosji. 

AMREST

21,0000 0,2000 0,96% akt.: 21.11.2024, 17:51
  • Otwarcie 20,8000
  • Max 21,0500
  • Min 20,2500
  • Kurs odniesienia 20,8000
  • Suma wolumenu 68 847
  • Suma obrotów 1 429 304,5000
  • Widełki dolne 18,7200
  • Widełki górne 22,8500
Zobacz również: WITTCHEN CZTOREBKA GRODNO

W skład majątku objętego transakcją sprzedaży wchodzi 218 restauracji KFC oraz 49 punktów Pizzy Hut. Większość z lokali znajduje się w okolicach Moskwy oraz Sankt Petersburga.

AmRest w Polsce zarządza ponad 600 lokalami. To m.in. 316 restauracji KFC, 163 restauracje Pizza Hut, 69 kawiarni Starbucks, a do niedawna także 47 restauracji Burger King. Od lutego 2022 roku trwało wypowiedzenie praw do umowy franczyzowej ostatniej z wymienionych marek. 

Właściciel Burger Kinga - Restaurant Brands International - postanowił przekazać zarządzanie siecią na polskim rynku w ręce koncernu McWin, który, poza rozwojem Burger Kinga, planuje w 2023 roku otworzyć w Polsce pierwszą restaurację amerykańskiej marki Popeyes. 

Alan Bartman

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: KFC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »