Kierowcy dostali 45 godz. wolnego

Kierowcy ciężarówek i autobusów będą spędzać mniej czasu za kółkiem. Parlament Europejski zafundował im 45 godzin wolnego raz na dwa tygodnie.

9 godzin dziennie, 56 tygodniowo i 45 godzin przerwy raz na dwa tygodnie - tak będzie teraz wyglądał czas pracy kierowcy ciężarówki i autobusu. Ponadto, dzienna przerwa ma trwać co najmniej 11 godzin, przy czym można ją podzielić na dwie części. Pierwszy nieprzerwany odpoczynek trwałby wtedy co najmniej 3 godziny, drugi zaś - co najmniej 9 godzin.

Parlament Europejski uznał, że zmiana harmonogramu pracy kierowców jest konieczna ze względów bezpieczeństwa. Dyrektywa przewiduje, że za kontrolę przestrzegania nowych zasad będą odpowiadać pracodawcy i to oni, a nie tylko pracujący pod presją kierowcy, będą ponosić odpowiedzialność za łamanie prawa.

Reklama

Każdy kraj, jeśli zechce, będzie mógł stosować u siebie bardziej restrykcyjne zasady, ale nie będzie mu wolno rozluźnić przyjętych wspólnych minimalnych zasad europejskich.

Od 1 maja w Unii Europejskiej będzie obowiązek montowania cyfrowych tachografów (urządzeń rejestrujących m.in. czas pracy kierowcy) we wszystkich nowo rejestrowanych ciężarówkach i autobusach, co ma zapewnić respektowanie przepisów o czasie pracy kierowców.

Komisja Europejska zapowiada, że nie będzie pobłażliwa wobec krajów, które spóźnią się z wprowadzeniem w życie stosownych przepisów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: kierowcy ciężarówek | parlament | kierowcy | Parlament Europejski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »