Kolporter zakończył restrukturyzację

Dystrybutor prasy Kolporter zakończył restrukturyzację polegającą na podziale na trzy spółki. Obecnie dystrybucja prasy, przesyłki kurierskie i sklep internetowy działają już w ramach odrębnych spółek - poinformował Kolporter w komunikacie prasowym.

Dystrybutor prasy Kolporter zakończył restrukturyzację polegającą na podziale na trzy spółki. Obecnie dystrybucja prasy, przesyłki kurierskie i sklep internetowy działają już w ramach odrębnych spółek - poinformował Kolporter w komunikacie prasowym.

Dystrybutor prasy Kolporter zakończył restrukturyzację polegającą na podziale na trzy spółki. Obecnie dystrybucja prasy, przesyłki kurierskie i sklep internetowy działają już w ramach odrębnych spółek - poinformował Kolporter w komunikacie prasowym. Spółka podała, że podział nastąpił 1 marca i obecnie Kolporter DP sp. z o.o. zajmuje się dystrybucją prasy i książek, Kolporter Express sp. z o.o. usługami logistycznym i kurierskimi, a Kolporter e-biznes SA specjalizuje się w handlu internetowym.

Spółka zapowiada też, że w 2010 roku przychody z usług kurierskich oraz przychody sklepu internetowego podwoją się.

Reklama

"Przyczyną podziału spółki Kolporter SA jest optymalne dostosowanie struktur biznesowych do rynkowych działań prowadzonych przez firmę. Wszystkie dziedziny biznesu, jakimi się zajmujemy, rozwijają się bardzo szybko. Rosną nasze udziały w rynku prasowym, podobnie jak liczba klientów i obroty uzyskiwane dzięki przesyłkom kurierskim i sprzedaży internetowej" - powiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera DP.

"Te trzy, bardzo różnorodne rodzaje działalności prowadzone były do 1 marca w ramach Kolportera SA. Dzięki podziałowi na odrębne spółki przepływy finansowe uzyskiwane z poszczególnych biznesów staną się czytelniejsze i znacznie usprawni się system zarządzania" - dodał.

Udziały Kolportera w rynku prasowym w 2009 roku wzrosły do blisko 49 proc. z ok. 45 proc. w 2008 r.

Przychody ze sprzedaży prasy pozostały w 2009 roku na niezmienionym poziomie i wyniosły ok. 1,25 mld zł.

Przychody z usług kurierskich realizowanych pod marką Kolporter Express wzrosły w 2009 roku o ok. 100 proc. do ok. 58 mln zł. W roku 2010 zakładane jest ich podwojenie.

Przychody sklepu internetowego kolporter.pl w 2009 r. wzrosły o ponad 50 proc. do 3,2 mln zł . W 2010 roku planowane jest ich podwojenie. Przychody liczącej obecnie 15 spółek Grupy Kapitałowej Kolporter wyniosły w 2009 roku 3,83 mld zł wobec 3,77 mld w 2008 roku, zysk skonsolidowany wzrósł do blisko 9 mln zł w 2009 roku z 2,3 mln w 2008 roku. Prognoza na 2010 przewiduje wzrost przychodów Grupy o 10-15 proc. i dalszy, dynamiczny wzrost zysku.

Grupa Kolporter spodziewa się, że jej przychody wzrosną w 2010 roku o 10-15 proc. z 3,83 mld zł w 2009 roku i zapowiada też dalszy "dynamiczny wzrost zysku" z 9 mln zł - poinformował Kolporter w komunikacie prasowym. "Przychody liczącej obecnie już 15 spółek Grupy Kapitałowej Kolporter wyniosły w 2009 roku 3 mld 831 mln zł (3 mld 774 mln w 2008 r.), zysk skonsolidowany wzrósł z 2,3 mln w 2008 do blisko 9 mln zł w 2009 r" - podał Kolporter.

"Prognoza na 2010 przewiduje wzrost przychodów Grupy o 10-15 procent i dalszy, dynamiczny wzrost zysku" - podała spółka.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: prasy | sklep | dystrybutor | przesyłki | sklep internetowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »