Kompania Piwowarska liderem

W 2006 roku Kompania Piwowarska sprzedała ponad 12,4 mln hektolitrów piwa, czyli o 10,7 proc. więcej niż w 2005 roku. Zapewniło to spółce na koniec ubiegłego roku udział w rynku na poziomie 38,3 proc. - poinformowała Kompania Piwowarska w komunikacie.

W 2006 roku Kompania Piwowarska sprzedała ponad 12,4 mln hektolitrów piwa, czyli o 10,7 proc. więcej niż w 2005 roku. Zapewniło to spółce na koniec ubiegłego roku udział w rynku na poziomie 38,3 proc. - poinformowała Kompania Piwowarska w komunikacie.

Udział spółki w rynku piwa w II kwartale 2006 roku wynosił 37 proc. "W czwartym kwartale ubiegłego roku (...) sprzedaż Kompanii Piwowarskiej nadal utrzymywała się na bardzo wysokim poziomie, niemal niezmienionym wobec sprzedaży w miesiącach letnich. W czasie tego kwartału sprzedaż wyniosła 2,8 mln hektolitrów, a więc wzrosła w porównaniu do czwartego kwartału poprzedniego roku o 14,5 proc." - napisano w komunikacie.

Spółka podała, że w 2006 roku o 300 proc. zwiększył się eksport spółki, który wyniósł 180 tys. hektolitrów.

Reklama

Kompania Piwowarska, kosztem ok. 185 mln zł, rozbudowuje obecnie swój browar w Tychach, zwiększając jego zdolności produkcyjne z około 5,5 do 8 mln hektolitrów piwa rocznie.

Dzięki temu, browar stanie się największym pod względem zdolności produkcyjnych browarem w Polsce oraz największym europejskim browarem światowej grupy SABMiller, do której należy Kompania Piwowarska.

Rozbudowa tyskiego browaru to część wartego ok. 300 mln zł trzyletniego programu inwestycyjnego firmy, w ramach którego m.in. podwojone zostały już zdolności produkcyjne browaru w Białymstoku.

Po zakończeniu inwestycji w Tychach zdolności produkcyjne całej Kompanii wzrosną z obecnych 12,5 do 15 mln hektolitrów piwa rocznie.

W 2005 roku Kompania Piwowarska sprzedała ponad 11,22 mln hektolitrów piwa, co stanowiło wzrost o 12,6 proc. wobec 9,96 mln hektolitrów sprzedanych w 2004 roku.

Kompania Piwowarska jest największą firmą piwowarską w Polsce. Spółka posiada takie marki, jak: Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog oraz Miller Genuine Draft. W roku obrotowym 2006, trwającym od kwietnia 2005 do marca 2006, zysk Kompanii Piwowarskiej wyniósł 570 mln zł przy 3,8 mld zł przychodów. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego poinformował w środę, że sprzedaż piwa w Polsce w 2006 roku wzrosła o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku i wyniosła 32,5 mln hektolitrów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kompania | zdolności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »