Kończy się recesja w PKP

Przez pierwsze sześć miesięcy 2006 roku PKP przewiozły 110 milionów pasażerów, o 1 milion 200 tys. więcej, niż w tym samym okresie zeszłego roku - poinformował rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek.

Jeżeli utrzyma się obecny trend, Grupa PKP ma szansę zakończyć ten rok liczbą 220 milionów pasażerów - o 2 miliony większą niż w 2005 roku. Będzie to pierwszy rok, w którym liczba pasażerów kolei wzrośnie, a nie zmniejszy się - ocenia Wrzosek.

Przez ostatnie pięć lat zmniejszała się liczba pasażerów na kolei - w roku 2001 było ich 332 mln, a w roku 2005 już tylko 218 mln (bez Kolei Mazowieckich). Jest to przede wszystkim efekt rezygnacji pasażerów z przejazdów pociągami regionalnymi.

Zdaniem Wrzoska, większa liczba pasażerów kolei to zasługa nowych ofert ze strony przewoźników, większego niż w zeszłym roku zaangażowania niektórych samorządów województw w rozwój transportu kolejowego, wydarzeń nadzwyczajnych( pielgrzymka papieża Benedykta XVI, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej) oraz rosnącej popularności kolei w dużych aglomeracjach.

Reklama

PKP Przewozy Regionalne przewiozły w ciągu pierwszego półrocza br. 82,2 mln pasażerów (spadek w stosunku do pierwszego półrocza 2005 o 365 tysięcy pasażerów), PKP Intercity przewiozły 5,08 mln (wzrost o 567 tysięcy), Szybka Kolej Miejska w Trójmieście przewiozła 19,4 mln (wzrost o 896 tysięcy), Warszawska Kolej Dojazdowa przewiozła 3,3 mln (wzrost o 121 tysięcy).

Od 2005 na rynku funkcjonuje spółka Koleje Mazowieckie, którą nie wchodzi w skład Grupy PKP. Spółka przewiozła w pierwszym półroczu 2006 r. 23 mln pasażerów, a w 2005 r. - 40 mln.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP | recesja | Michał Wrzosek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »