Koniec z wykorzystywaniem!
Skończą się wreszcie niejasności z wykorzystywaniem polskich piłkarzy w reklamie. Polski Związek Piłki Nożnej podpisał z reprezentantami naszego kraju Kartę Reprezentanta. Dokument reguluje zasady, na jakich PZPN może dysponować wizerunkiem piłkarzy grających w kadrze Polski. Karta ma obowiązywać do 2010 r.
W imieniu drużyny podpisali ją najbardziej doświadczeni piłkarze: Maciej Żurawski, Jacek Krzyżówek, Jacek Bąk i Michał Żewłakow. Porozumienie to nie daje piłkarzom możliwości ingerowania w umowy, jakie PZPN będzie zawierać ze sponsorami, daje im jednak wolną rękę jeśli chodzi o indywidualne kontrakty reklamowe. Wcześniej zasady sponsoringu nie były jasno uregulowane, co wywołało kilka głośnych konfliktów. Podczas mundialu w Korei i Japonii kilku piłkarzom groziło usunięcie z kadry za pozew, który wytoczyli w sprawie reklamy Coca-Coli z ich wizerunkiem. Wielkim zwolennikiem podpisania porozumienia i jasności sytuacji, na wzór innych państw europejskich, był trener Leo Beenhakker. Obecnie głównym, tytularnym sponsorem polskiej reprezentacji jest Telekomunikacja Polska. (KR)