Koniec z wykorzystywaniem!

Skończą się wreszcie niejasności z wykorzystywaniem polskich piłkarzy w reklamie. Polski Związek Piłki Nożnej podpisał z reprezentantami naszego kraju Kartę Reprezentanta. Dokument reguluje zasady, na jakich PZPN może dysponować wizerunkiem piłkarzy grających w kadrze Polski. Karta ma obowiązywać do 2010 r.

W imieniu drużyny podpisali ją najbardziej doświadczeni piłkarze: Maciej Żurawski, Jacek Krzyżówek, Jacek Bąk i Michał Żewłakow. Porozumienie to nie daje piłkarzom możliwości ingerowania w umowy, jakie PZPN będzie zawierać ze sponsorami, daje im jednak wolną rękę jeśli chodzi o indywidualne kontrakty reklamowe. Wcześniej zasady sponsoringu nie były jasno uregulowane, co wywołało kilka głośnych konfliktów. Podczas mundialu w Korei i Japonii kilku piłkarzom groziło usunięcie z kadry za pozew, który wytoczyli w sprawie reklamy Coca-Coli z ich wizerunkiem. Wielkim zwolennikiem podpisania porozumienia i jasności sytuacji, na wzór innych państw europejskich, był trener Leo Beenhakker. Obecnie głównym, tytularnym sponsorem polskiej reprezentacji jest Telekomunikacja Polska. (KR)

Reklama
Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: Polski Związek Piłki Nożnej | PZPN
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »