Koniec z wykorzystywaniem!

Skończą się wreszcie niejasności z wykorzystywaniem polskich piłkarzy w reklamie. Polski Związek Piłki Nożnej podpisał z reprezentantami naszego kraju Kartę Reprezentanta. Dokument reguluje zasady, na jakich PZPN może dysponować wizerunkiem piłkarzy grających w kadrze Polski. Karta ma obowiązywać do 2010 r.

W imieniu drużyny podpisali ją najbardziej doświadczeni piłkarze: Maciej Żurawski, Jacek Krzyżówek, Jacek Bąk i Michał Żewłakow. Porozumienie to nie daje piłkarzom możliwości ingerowania w umowy, jakie PZPN będzie zawierać ze sponsorami, daje im jednak wolną rękę jeśli chodzi o indywidualne kontrakty reklamowe. Wcześniej zasady sponsoringu nie były jasno uregulowane, co wywołało kilka głośnych konfliktów. Podczas mundialu w Korei i Japonii kilku piłkarzom groziło usunięcie z kadry za pozew, który wytoczyli w sprawie reklamy Coca-Coli z ich wizerunkiem. Wielkim zwolennikiem podpisania porozumienia i jasności sytuacji, na wzór innych państw europejskich, był trener Leo Beenhakker. Obecnie głównym, tytularnym sponsorem polskiej reprezentacji jest Telekomunikacja Polska. (KR)

Reklama
Brief.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »