Koszty serwisowania
Samochody jeżdżące we flotach muszą spełniać konkretne wymagania. Takie pojazdy z założenia pokonują duże przebiegi, a to oznacza stosunkowo wysokie koszty utrzymania. Rozumiemy przez to nie tylko koszt paliwa, ale również obsługi serwisowej, w tym przeglądów gwarancyjnych. W pojęciu tym mieszczą się jednak nie tylko kwoty, które trzeba zapłacić w serwisie, ale również te, których firma nie zarobiła na skutek konieczności odstawienia samochodu np. na przegląd. Przy większych flotach, mogą to być naprawdę znaczące pieniądze.
Firmy motoryzacyjne rozumieją wymagania klientów flotowych i starają się wyjść im naprzeciw. Np. Peugeot zdecydował się na niezwykłe wydłużenie okresów międzyprzeglądowych - w przypadku samochodów z silnikami wysokoprężnymi jest to aż 25 tys. km.
Z punktu widzenia zarządcy floty istotne jest również planowanie wydatków na obsługę serwisową. Idealnie byłoby gdyby takie kwoty dało się oszacować z duża dokładnością, bo przecież nikt nie lubi być zaskakiwany nieprzewidzianymi wydatkami. W tym zakresie Peugeot również ma co nieco do zaoferowania. Francuska firma oferuje szeroką gamę umów serwisowych, dzięki czemu samochód może zostać objęty pełną ochroną nawet na okres 7 lat i do przebiegu 200 tys. km.
Program o nazwie "Przedłużenie" to nic innego jak dłuższa gwarancja. Może ona zostać przedłużona nawet do 7 lat. Ponadto, znając przebiegi, jakie będzie pokonywał samochód ,właściciel może swobodnie dopasować przebieg limitujący gwarancję, a od tego parametru zależy cena pakietu. Przykładowo przedłużenie gwarancji do trzech lat przy limicie przebiegu 30 tys. km kosztuje tylko 480 zł. Przy limicie 60 tys. cena wynosi 900, a przy najdłuższym możliwym przebiegu, czyli 200 tys. km - 3170zł.
Kolejna umowa serwisowa oferowana przez Peugeota to "Przedłużenie + Obsługa". W tej wersji auto nie tylko podlega ochronie gwarancyjnej, ale również objęte jest darmową obsługą bieżącą. Koszt dokupienia samej "Obsługi" na standardowy okres gwarancyjny dwóch lat to 1330 zł, przy czym pojawia się limit przebiegu wynoszący 30 tys. km. Przedłużenie do trzech lat przy tym samym przebiegu to koszt 2240 zł. Możliwe jest wykupienie pakietu nawet na 7 lat z limitem przebiegu 200 tys. km.
Dla osób, które nie chcą być zaskakiwane nieprzewidzianymi wydatkami przygotowano program "Utrzymanie Plus". W tej wersji producent bierze na siebie cały ciężar utrzymania samochodu. Zasady dotyczące okresu ochrony i przebiegów są identyczne, jak wcześniej, a więc program można dokupić do standardowej gwarancji, ale również z przedłużeniem na dowolny okres od 3 do 7 lat przy maksymalnym przebiegu 200 tys. km.
W cenie programów znajduje się pakiet Peugeot Assistance, który zapewnia holowanie do serwisu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Ponadto na czas naprawy czy przeglądu (w programie "Utrzymanie Plus") serwis zapewnia samochód zastępczy.
Przy zakupie samochodu w leasingu płatność za umowę serwisową może być uiszczana w systemie abonamentowym, czyli płacąc miesięcznie pewną kwotę nie musimy troszczyć się obsługą samochodu. To bardzo wygodne rozwiązanie dla zarządców flot.
Umowa serwisowa byłaby niewiele warta bez łatwego dostępu do serwisu. O to nie ma się jednak co martwić. Sieć serwisowa Peugeot obejmuje ponad 6000 punktów zlokalizowanych na terenie 42 europejskich krajów.
A co jeśli dany samochód będzie jeździł znacznie więcej niż to było przewidywane? Nie ma problemu, parametry umowy, czyli limit kilometrowy może zostać w każdej chwili przedłużony.
Nie ma również powodów do zmartwienia, jeśli ktoś będzie musiał sprzedać samochód przed końcem okresu ochrony. Umowa może bowiem zostać scedowana na nowego właściciela.
A skoro już jesteśmy przy sprzedaży samochodu, to warto wiedzieć, że największym popytem na rynku aut używanych cieszą się pojazdy z polskiego salonu i udokumentowaną historią serwisową. Sprzedając samochód objęty umową serwisową możemy więc liczyć na szybkie znalezienie kontrahenta i wyższą cenę!
Niezależnie od umów serwisowych najważniejsza zawsze jest bezawaryjność używanego w firmie samochodu. Jaki będzie pod tym względem Peugeot 308 SW jeszcze nie wiadomo. Jednak wiadomo, że przed uruchomieniem produkcji samochody testowe przejechały 2,5 mln km, spędziły 2500 godzin na stanowiskach testowych, przeszły 250 tys. cykli zmian temperatury, a ekran dotykowy został naciśnięty 4,3 mln razy...