Którędy trasa ekspresowa S8?

Samorządowcy Wieruszowa (Łódzkie) i Kępna w Wielkopolsce będą rozmawiać o przebiegu przez ich tereny przyszłej trasy ekspresowej S8, łączącej Warszawę z Wrocławiem. Do pierwszego spotkania ma dojść jutro. Budowa drogi ma być zakończona w 2013 r.

Samorządowcy Wieruszowa (Łódzkie) i Kępna w  Wielkopolsce będą rozmawiać o przebiegu przez ich tereny przyszłej  trasy ekspresowej S8, łączącej Warszawę z Wrocławiem. Do  pierwszego spotkania ma dojść jutro. Budowa drogi ma być  zakończona w 2013 r.

Według "Gazety Wyborczej" na terenie województwa wielkopolskiego trasa ma przebiegać m.in. obok miejscowości Kępno, aby w Łódzkiem minąć Wieruszów od południa. Tymczasem - według gazety - w planach dla woj. łódzkiego droga ma przebiegać na północ od Wieruszowa. Oznacza to - jak napisano - że dwa planowane odcinki, zamiast się łączyć, mijają się o 5,5 km.

Według "GW", oba projekty zostały przygotowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Z planami wybudowania drogi S8 tak, aby ominęła ona Wieruszów od południa, nie zgadza się burmistrz miasta Iwona Szkopińska. Stwierdziła, że gdyby tak się stało, to trasa przebiegałaby ok. 350 metrów od zabudowań. Według niej, droga powinna przebiegać od północnej strony miasta.
- To stary wariant, o którym mówi się już od kilkunastu lat - wyjaśniła.

Reklama

Rzecznik prasowy GDDKiA Andrzej Maciejewski tłumaczył, że "nie jest tak, że droga będzie się rozmijać". Według niego, to samorząd Wieruszowa, który ma kilka wariantów przebiegu trasy, nie może się zdecydować, który wybrać. Rzecznik przypomniał, że plany przebiegu trasy były robione kilka lat temu. Ponieważ teraz znalazły się pieniądze na realizację inwestycji, GDDKiA "zaczęła przyglądać się drodze i sugerować jej przebieg".

- Moglibyśmy podjąć decyzję, że droga przechodzi od południowej strony Wieruszowa, chodzi jednak o to, aby ta trasa była dobra zarówno dla Wieruszowa, jak i dla Kępna. Dlatego nie upieramy się co do tego, aby ten wariant "Kępna" był ostateczny. To są plany i propozycje robione dawno temu - mówił Maciejewski.

Dodał, że GDDKiA poprosiła oba samorządy, aby postarały się wypracować jakiś kompromis i przedstawiły go Dyrekcji. Zaznaczył, że wybierając wariant przebiegu trasy, trzeba jednak wziąć pod uwagę sprawy ekonomiczne, społeczne oraz ochronę środowiska.

Jak powiedziała Szkopińska, w środę w Kępnie ma dojść do rozmów przedstawicieli obu samorządów na temat przebiegu przyszłej trasy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: gazety | budowa drogi | trasy | trasa | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »