Kup domenę, nawet jak nie masz firmy. Sprawdź, dlaczego
Profesjonalizm, zaufanie i wiarygodność — czy to jedyne powody, dla których warto mieć adres e-mail we własnej domenie? A jeśli nie prowadzisz firmy — czy nadal warto? Dowiedz się, dlaczego własna domena to słuszny wybór dla przedsiębiorców, jak i osób, które nie mają firmy.
Adres e-mail to narzędzie, które w biznesie wykorzystujesz nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Są nawet rekordziści, którzy potrafią wysyłać kilkaset maili w ciągu dnia. Każdy taki mail wiąże się z okazją dla twojego potencjalnego klienta do utrwalenia nazwy Twojej firmy. W ten sposób znacznie skuteczniej ją zapamiętuje, co sprawia, że już wyprzedzasz konkurentów, którzy posługują się adresami z darmowymi domenami, takimi jak interia.pl, onet.pl lub gmail.com. Biorąc pod uwagę fakt, że zakup domeny często zamyka się dosłownie w kilku złotych, to można pokusić się o stwierdzenie, że to jedno z najtańszych narzędzi promocji, nad którym masz ogromną kontrolę. Dlatego też inwestycja w adres e-mail we własnej domenie zwraca się nawet przy pierwszym zamówieniu od twojego klienta.
Działania promocyjne potrafią podnieść wyniki sprzedażowe twojego biznesu przede wszystkim wtedy, gdy potencjalni klienci postrzegają firmę, jako wiarygodną i godną zaufania. Dzieje się tak, dlatego że na etapie sprzedaży twój potencjalny klient ma mnóstwo wątpliwości, które musisz rozwiać, aby skorzystał z twojej oferty. Do typowych wątpliwości należą:
- Czy firma nie zakończy działalności, zanim otrzymam towar?
- Czy faktycznie dostarczy mi zakupiony produkt lub usługę?
- Czy mogę liczyć na wsparcie, gdy coś pójdzie nie tak?
- Czy towar/usługa, którą otrzymam, spełni moje oczekiwania?
Posiadanie poczty we własnej domenie może sprawić, że część z nich w ogóle się nie pojawi. Firmy posługujące się adresami e-mail we własnej domenie (np. kontakt@nazwafirmy.pl) są postrzegane jako stabilne, z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki takiemu skojarzeniu przyszli klienci czują się znacznie “bezpieczniej" przy składaniu zamówień.
Posiadanie adresu e-mail we własnej domenie to dowód na to, że Twoja firma nie funkcjonuje od wczoraj. Najczęściej to właśnie młode firmy, które dopiero stawiają pierwsze kroki, korzystają z darmowych domen (np. interia.pl, onet.pl, gmail.com). Ma to związek z niskimi kosztami, a wręcz ich brakiem, co ma ogromne znaczenie, kiedy dopiero walczysz o pierwsze zamówienia. Musisz pamiętać, że komunikując się z potencjalnymi klientami, za pomocą adresu e-mail w darmowej domenie, łamiesz prawo, bo nie masz podpisanej umowy o powierzeniu danych osobowych. Podpisanie takiej umowy sprawia, że dane, które przesyłają twoi klienci poprzez e-mail, są przechowywane zgodnie z RODO u twojego dostawcy poczty. Brak podpisanej powyższej umowy wiąże się z poważnymi konsekwencjami, takimi jak bardzo wysokie kary finansowe. Wykupując Interia Pakiet dla Firm, podpisujesz taką umowę przy zakładaniu konta, dzięki czemu możesz w pełni legalnie kontaktować się z potencjalnymi klientami i spać spokojnie z myślą, że Twój biznes jest bezpieczny.
Handel domenami to już dobrze znany, ciekawy pomysł na biznes. Jeśli masz trochę szczęścia, a przede wszystkim umiesz przewidywać nadchodzące trendy, możesz uczynić z tego główne źródło dochodu. Od czego zależy wartość domeny? Głównie od tego, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić. Przykładowo, kupujesz domenę nazwafirmy.de. Po kilku miesiącach okazuje się, że firma o tej właśnie nazwie wchodzi na rynki zagraniczne, w tym rynek niemiecki. Dla niej wartość domeny jest ogromna i jest w stanie naprawdę wiele za nią zapłacić, biorąc pod uwagę, jak dużą sprzedaż jest w stanie wygenerować w Niemczech. Wówczas wartość domeny, którą kupujesz za 10 zł, może osiągnąć kwotę nawet czterocyfrową (i więcej), dzięki czemu sprzedasz ją z ogromnym zyskiem. Ten uproszczony przykład pokazuje, że posiadanie domeny ma bardzo szerokie zastosowanie i kupno pod własny biznes to tylko jedna z możliwości jej wykorzystania.
Czy jeśli nie zakładasz firmy ani nie planujesz żyć z handlu domenami, to posiadanie własnej domeny nie ma sensu? Skąd! Posiadanie poczty we własnej domenie to świetny wyróżnik podczas rozmów rekrutacyjnych. Kandydaci, którzy wysyłają swoje CV z adresu e-mail z własną domeną (np. ja@jankowalski.pl), są lepiej zapamiętywani przez rekruterów i w ten sposób mogą znacznie zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy marzeń. Co więcej, coraz częściej spotykaną praktyką jest zastępowanie klasycznych CV w pliku .docx lub .pdf — stronami www, które służą jako CV. Ma to szczególne znaczenie, jeśli masz na koncie ciekawe projekty i chcesz je mocniej wyeksponować, aby zwrócić na nie uwagę swojego przyszłego pracodawcy.