Kup domenę, nawet jak nie masz firmy. Sprawdź, dlaczego

Profesjonalizm, zaufanie i wiarygodność — czy to jedyne powody, dla których warto mieć adres e-mail we własnej domenie? A jeśli nie prowadzisz firmy — czy nadal warto? Dowiedz się, dlaczego własna domena to słuszny wybór dla przedsiębiorców, jak i osób, które nie mają firmy.

Narzędzie promocji

Adres e-mail to narzędzie, które w biznesie wykorzystujesz nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Są nawet rekordziści, którzy potrafią wysyłać kilkaset maili w ciągu dnia. Każdy taki mail wiąże się z okazją dla twojego potencjalnego klienta do utrwalenia nazwy Twojej firmy. W ten sposób znacznie skuteczniej ją zapamiętuje, co sprawia, że już wyprzedzasz konkurentów, którzy posługują się adresami z darmowymi domenami, takimi jak interia.pl, onet.pl lub gmail.com. Biorąc pod uwagę fakt, że zakup domeny często zamyka się dosłownie w kilku złotych, to można pokusić się o stwierdzenie, że to jedno z najtańszych narzędzi promocji, nad którym masz ogromną kontrolę. Dlatego też inwestycja w adres e-mail we własnej domenie zwraca się nawet przy pierwszym zamówieniu od twojego klienta.

Reklama

Zaufanie i wiarygodność

Działania promocyjne potrafią podnieść wyniki sprzedażowe twojego biznesu przede wszystkim wtedy, gdy potencjalni klienci postrzegają firmę, jako wiarygodną i godną zaufania. Dzieje się tak, dlatego że na etapie sprzedaży twój potencjalny klient ma mnóstwo wątpliwości, które musisz rozwiać, aby skorzystał z twojej oferty. Do typowych wątpliwości należą: 

  • Czy firma nie zakończy działalności, zanim otrzymam towar? 
  • Czy faktycznie dostarczy mi zakupiony produkt lub usługę? 
  • Czy mogę liczyć na wsparcie, gdy coś pójdzie nie tak?
  • Czy towar/usługa, którą otrzymam, spełni moje oczekiwania? 

Posiadanie poczty we własnej domenie może sprawić, że część z nich w ogóle się nie pojawi. Firmy posługujące się adresami e-mail we własnej domenie (np. kontakt@nazwafirmy.pl) są postrzegane jako stabilne, z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki takiemu skojarzeniu przyszli klienci czują się znacznie “bezpieczniej" przy składaniu zamówień.

Profesjonalizm

Posiadanie adresu e-mail we własnej domenie to dowód na to, że Twoja firma nie funkcjonuje od wczoraj. Najczęściej to właśnie młode firmy, które dopiero stawiają pierwsze kroki, korzystają z darmowych domen (np. interia.pl, onet.pl, gmail.com). Ma to związek z niskimi kosztami, a wręcz ich brakiem, co ma ogromne znaczenie, kiedy dopiero walczysz o pierwsze zamówienia. Musisz pamiętać, że komunikując się z potencjalnymi klientami, za pomocą adresu e-mail w darmowej domenie, łamiesz prawo, bo nie masz podpisanej umowy o powierzeniu danych osobowych. Podpisanie takiej umowy sprawia, że dane, które przesyłają twoi klienci poprzez e-mail, są przechowywane zgodnie z RODO u twojego dostawcy poczty. Brak podpisanej powyższej umowy wiąże się z poważnymi konsekwencjami, takimi jak bardzo wysokie kary finansowe. Wykupując Interia Pakiet dla Firm, podpisujesz taką umowę przy zakładaniu konta, dzięki czemu możesz w pełni legalnie kontaktować się z potencjalnymi klientami i spać spokojnie z myślą, że Twój biznes jest bezpieczny.

Dobra inwestycja

Handel domenami to już dobrze znany, ciekawy pomysł na biznes. Jeśli masz trochę szczęścia, a przede wszystkim umiesz przewidywać nadchodzące trendy, możesz uczynić z tego główne źródło dochodu. Od czego zależy wartość domeny? Głównie od tego, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić. Przykładowo, kupujesz domenę nazwafirmy.de. Po kilku miesiącach okazuje się, że firma o tej właśnie nazwie wchodzi na rynki zagraniczne, w tym rynek niemiecki. Dla niej wartość domeny jest ogromna i jest w stanie naprawdę wiele za nią zapłacić, biorąc pod uwagę, jak dużą sprzedaż jest w stanie wygenerować w Niemczech. Wówczas wartość domeny, którą kupujesz za 10 zł, może osiągnąć kwotę nawet czterocyfrową (i więcej), dzięki czemu sprzedasz ją z ogromnym zyskiem. Ten uproszczony przykład pokazuje, że posiadanie domeny ma bardzo szerokie zastosowanie i kupno pod własny biznes to tylko jedna z możliwości jej wykorzystania.

Wyróżnik podczas rekrutacji

Czy jeśli nie zakładasz firmy ani nie planujesz żyć z handlu domenami, to posiadanie własnej domeny nie ma sensu? Skąd! Posiadanie poczty we własnej domenie to świetny wyróżnik podczas rozmów rekrutacyjnych. Kandydaci, którzy wysyłają swoje CV z adresu e-mail z własną domeną (np. ja@jankowalski.pl), są lepiej zapamiętywani przez rekruterów i w ten sposób mogą znacznie zwiększyć swoje szanse na zdobycie pracy marzeń. Co więcej, coraz częściej spotykaną praktyką jest zastępowanie klasycznych CV w pliku .docx lub .pdf — stronami www, które służą jako CV. Ma to szczególne znaczenie, jeśli masz na koncie ciekawe projekty i chcesz je mocniej wyeksponować, aby zwrócić na nie uwagę swojego przyszłego pracodawcy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: poczta firmowa | poczta w domenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »