Kupił za bezcen luksusowe kolczyki Cartier. Szczęśliwy dzień Meksykanina

Mieszkaniec Meksyku może mówić o szczęściu. Po trwających kilka miesięcy zmaganiach udało mu się sfinalizować zakup luksusowych kolczyków wartych kilkanaście tysięcy dolarów za dosłownie promil tej ceny. Wszystko przez błąd na stronie firmy jubilerskiej Cartier.

Meksykanin Rogelio Villareal ogłosił zwycięstwo nad francuską luksusową marką Cartier. Po kilkumiesięcznym sporze dotarły do niego kolczyki zakupione na stronie internetowej producenta. Za wartą 13 tysięcy dolarów biżuterię zapłacił dokładnie tysiąc razy mniej. 

Wszystko zaczęło się w grudniu, kiedy Villareal, lekarz z Meksyku, przeglądał stronę luksusowej marki Cartier na Instagramie. Były na niej reklamowane kolczyki przecenione na 237 pesos (czyli ok. 13 dolarów). "Oblałem się zimnym potem, kiedy to zobaczyłem" - opisał swoją reakcję na platformie społecznościowej X/Twiiter. A to dlatego, że normalna cena tych kolczyków powinna wynosić 237 000 pesos. Na stronie Cartiera prawdopodobnie jednak przez pomyłkę nie wpisano trzech zer.

Reklama

Villareal zamówił dwie pary kolczyków w tej cenie - dla siebie i dla swojej matki. Ale luksusowy jubiler nie chciał zrealizować zamówienia. Zamiast tego odmówił uznania zakupu. Swojemu klientowi Cartier zaoferował zaś zwrot pieniędzy, butelkę szampana i skórzany portfel w ramach rekompensaty.

Przypomnijmy, że Cartier to jedna z najbardziej znanych firm jubilerskich na świecie. W 2023 roku wartość spółki była wyceniana na 12,5 mld dolarów.

"Wojna się skończyła". Meksykanin otrzymał kolczyki

Takie postawienie sprawy nie spodobało się mężczyźnie. Postanowił więc zgłosić się do meksykańskiej federalnej agencji ochrony konsumenta (odpowiednik polskiego UOKiK). Agencja przyznała rację lekarzowi - uznając, że klient ma prawo do zakupu towaru po takiej cenie, w jakiej był on oferowany na stronie Cartiera.

Po trwającym cztery miesiące sporze Villareal w końcu otrzymał swoje kolczyki - wynika z jego wpisu w mediach społecznościowych. Zamieścił zdjęcie dwóch pudełek od jubilera oraz swój autoportret, na którym widać kolczyki.

"Wojna się skończyła. Cartier się podporządkowuje" - napisał Rogelio Villareal.

AFP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bizuteria | prawo konsumenta | handel | dobra luksusowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »