Reklama

Latamy na dobre

Wzrasta liczba pasażerów na polskich lotniskach. Z informacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że od początku roku do końca września obsłużyły one prawie 16 mln pasażerów. To o około 1 mln 160 tys. osób (ponad 7,85 proc.) więcej niż w tym samym czasie ub.r.

ULC poinformował we wtorek, że sam trzeci kwartał tego roku był najlepszym w historii polskich lotnisk. W tym czasie porty odprawiły 6 mln 869 tys. pasażerów - o 11,93 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Reklama

W pierwszych dziewięciu miesiącach z dużych portów regionalnych najlepiej radziły sobie porty Wrocław-Strachowice (wzrost o 21,70 proc.) oraz Gdańsk-Rębiechowo(wzrost o 18,38 proc.). Wśród mniejszych były to lotniska w Łodzi (wzrost o 36,76 proc.) i w Rzeszowie (wzrost o 23,71 proc.).

Według Urzędu, wzrósł udział portów regionalnych w ruchu pasażerskim. Łącznie obsłużyły one 9 mln 267 tys. pasażerów, co daje 58,17 proc. ogółu podróżnych. Dla porównania, w tym samym czasie w 2009 r, było to 8 mln 359 tys. osób (56,59 proc.).

Mniej pasażerów przybyło w najpopularniejszym porcie, czyli na warszawskim Lotnisku Chopina. Spowodowane to było przede wszystkim jego częściowym zamknięciem na czas remontu dróg startowych w trakcie trzech wrześniowych weekendów. Jednak od początku roku Warszawa i tak obsłużyła więcej osób (prawie 6 mln 664 tys.), niż w z tym samym czasie ub.r., kiedy było to ok. 6 mln 412 tys. osób. Z powodu remontu najwięcej podróżnych z Chopina przejęło lotnisko w Łodzi, które dodatkowo odprawiło ponad 35 tys. pasażerów.

Od stycznia do września polskie lotniska odprawiły 15,9 mln podróżnych. To o blisko 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 r.

Dowiedz się więcej na temat: tym | one

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »