Liderzy biznesu w Polsce wyróżnieni. Rozdano nagrody w plebiscycie BrandMe CEO
Kilkanaście osób znalazło się w gronie nagrodzonych w szóstej edycji plebiscytu BrandMe CEO. Przedsiębiorcy, którzy otrzymali tytuł liderów biznesu w Polsce, zgodnie z werdyktem jury, wyróżnili się odwagą i autentycznością w prowadzeniu biznesu w trudnym dla Polski okresie, sprawnie wykorzystując jednocześnie najnowsze technologie w rozwoju firmy.
W czwartek 21 września rozdano nagrody w szóstej edycji konkursu dla liderów biznesu w Polsce. W kategorii BrandMe CEO, w której wyróżniono najlepszych dziewięciu prezesów firm, znaleźli się przedstawiciele różnych branż i przedsiębiorstw o odmiennej skali działania. Nagrodę otrzymali: Andrzej Anton (Blue Media), Elżbieta Czetwertyńska (Citi Handlowy), Janusz Grądzki (Eleport), Paweł Jarski (Elemental Holding), Jarosław Królewski, (Synerise), Marek Maślanka (MDM Holding, MyRoof), Wiktor Schmidt (Netguru) Marek Sypek (Stock Polska), Włodzimierz Wlaźlak, (Lidl Polska).
Andrzej Antoń został wyróżniony za "promowanie innowacyjnych rozwiązań i dostarczenie rozwiązania technologicznego umożliwiającego szybkie płatności".
- Reprezentuję firmę jako CEO od dwóch lat, natomiast naszą firmę stworzyliśmy 24 lata temu jeszcze jako studenci (...) Nie tylko pieniądze się liczą. (Choć - red.) na co dzień bardzo duże kwoty przez nasze systemy przechodzą, to liczy się też na końcu człowiek, zespół - powiedział prezes spółki Blue Media, który stawia obecnie na ekspansję międzynarodową.
Nagroda dla Janusza Grądzkiego, który stawia na elektromobilność została przyznana za "wspieranie przyszłości, której jednym z filarów jest transformacja energetyczna.
- To nie jest kwestia energii, którą mamy w sobie, jako liderzy, tylko tą energią możemy się dzielić, a my dzielimy się nią jeszcze bardziej w zakresie naszej infrastruktury, też z wami jeżeli chodzi o zmianę tego świata na bardziej oszczędny, ekologiczny i zelektryfikowany - zwrócił się do gości wydarzenia przedstawiciel Eleportu.
Z kolei prezes Synergise, spółki, która opiera swoją działalność na wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w tworzeniu rozwiązań ułatwiających firmom zarządzanie danymi, wyróżnienie otrzymał nie tylko za innowacyjny biznes, ale także "za spojrzenie w przyszłość z otwartą głowę i promowanie nowych technologii w biznesie. Jest też za umiejętnie łączenie nauki z biznesem"..
- To nie jest tak, że zawsze wszystko da się mierzyć finansami (...) Życzę wszystkim dużo pasji i przede wszystkim, żebyśmy się uczyli od siebie - mówił Jarosław Królewski, którego firma dwukrotnie uzyskała tytuł najszybciej rosnącej polskiej spółki AI w Europie (za rok 2022 i 2023) według Financial Times. Nagroda lidera biznesu została przyznana za "promowanie nowych technologii i nauki w biznesie".
Nagrodę specjalną za social impact - wpływ na społeczeństwo - odebrał Mirosław Jędrzejczyk, prezes Grupy Tubądzin. Wyróżnienie dla spółki, która jest największym pracodawcą w regionie, zostało przyznane za zaangażowanie w inicjatywy na rzecz lokalnej społeczności. Firma na początku pandemii zakupiła maseczki i respiratory, zaś po wybuchu wojny w Ukrainie jako pierwsza wycofała się z Rosji, bez względu na konsekwencje dla budżetu, jednocześnie organizując pomoc dla uchodźców.
- Nie jest to nasz core business, bo my przede wszystkim musimy zarabiać pieniądze, ale jak udaje nam się komuś pomóc i zachować się przyzwoicie, to to robimy. Sukcesu nie ma bez zespołu; jestem dumny z tego, że udaje mi się pracować z ludźmi od kilkunastu, a z niektórymi od kilkudziesięciu lat - powiedział Jędrzejczyk.
Organizatorzy postanowili wyróżnić ponadto cztery spółki w dwóch oddzielnych kategoriach. Pierwszą z nich było BrandWe, a więc nagroda dla całego zespołu. Adam Marciniak, Paulina Strugała, Przemysław Koch, Mirosław Boda, Adrian Adamowicz - zarząd VeloBank - zostali docenieni za "zbudowanie zaufania na rynku i wśród klientów".
- Chcemy robić fajne zamieszanie w bankowości, żeby ten sektor rósł, a żebyśmy my na nim rośli trochę szybciej. My - to znaczy zespół, trzy tysiące osób - podkreślali członkowie zarządu.
Drugą firmą nagrodzoną w tej kategorii była Foodsi, której założyciele - Mateusz Kowalczyk i Jakub Fryszczyn działają na rzecz społecznej odpowiedzialności i chcą zmniejszyć ilość marnowanego jedzenia. Zostali docenieni za "stworzenie bez wielkiego zaplecza finansowego technologicznej formy walki z marnowaniem żywności". "Foodsi jest na najlepszej drodze, by stać się aplikacją będącą synonimem walki z tym zjawiskiem" - podkreślano podczas wręczania nagrody.
- Startup nie jest taki mały; przysłuchując się temu, co było mówione o zarządzaniu ludźmi udało mi się zaczerpnąć trochę wiedzy, za co bardzo dziękuję doświadczonym managerom - podkreślał Kowalczyk.
Oddzielną kategorią było BrandFamily, w której nagrody przyznawano za prowadzenie firm rodzinnych. Pierwszą z nich była Grupa Mokate, które założyciele prowadzą biznes na 70 rynkach, a w firmie pracuje już kilka pokoleń. Wyróżnienie odebrali Adam i Katarzyna Mokrysz.
- Postanowiliśmy rozwijać się międzynarodowo, szliśmy za głosem serca, nie mieliśmy mapy drogowej, krok po kroku (...) ze wspaniałymi ludźmi. Bo na koniec dnia bardzo ważne jest nie co budujemy, tylko z kim budujemy - podkreślał założyciel firmy.
Jako ostatni na scenę weszli przedstawiciele grupy Collian, którzy zarządzają kilkami markami słodyczy w Polsce i za granicą. Nagroda dla zespołu - Jana Kolańskiego, Barbary Kolańskiej, Mateusza Kolańskiego, Łukasza Kolańskiego została przyznana za "odwagę, determinację, czasem pójście pod prąd".
W skład kapituły tegorocznego BrandMe CEO wchodzili:
- Aleksandra Agatowska, PZU Życie
- Beata Drzazga, BetaMed
- Dariusz Gałęzewski, Oshee
- Olga Grygier-Siddons, Ennbow
- Dariusz Grzeszczak, Erbud
- Sylwia Hałas-Dej, Akademia Leona Koźmińskiego
- Paweł Marchewka, Techland
- Grzegorz Mazurek, Akademia Leona Koźmińskiego
- Beata Mońka, Art of Networking
- Adam Mokrysz, Grupa Mokate
- Ewelina Niewińska, PwC
- Jacek Pawlak, Toyota Central Europe
- Radosław Piesiewicz, Polski Komitet Olimpijski
- Joanna Przetakiewicz, La Mania
- Hrvoje Puhalo, Podravka Polska
- Artur Rytel, Green Holding
- Paweł Zielewski, Forbes Polska
- Piotr Zielonka, SGGW
- Piotr Witwicki, Interia