Reklama

Liderzy gospodarki cyfrowej w specjalnym panelu dyskusyjnym podczas Gali "e-Commerce Polska awards 2016"

"Innowacje w gospodarce cyfrowej z punktu widzenia banków, ubezpieczycieli i liderów e-gospodarki - czy mamy szanse na cyfrowy skok do pierwszej ligi"? - to tytuł panelu dyskusyjnego, w którym wzięli udział liderzy gospodarki cyfrowej w tym reprezentanci zarządów banków i ubezpieczycieli. Panel odbył się 17 listopada podczas uroczystej Gali Konkursów: "e-Commerce Polska awards 2016" oraz "Osobowość polskiej gospodarki cyfrowej", których organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Na wieczornej Gali Konkursów wręczono 20 nagród "e-Commerce Polska awards 2016" oraz nagrodę dla minister Anny Streżyńskiej, która została Laureatem Konkursu "Osobowość polskiej gospodarki cyfrowej". W trakcie Gali odbył się panel dyskusyjny zatytułowany "Innowacje w gospodarce cyfrowej z punktu widzenia banków, ubezpieczycieli, liderów e-gospodarki - czy mamy szanse na cyfrowy skok do pierwszej ligi".

Reklama

W dyskusji panelowej eksperci rozmawiali m.in. o szansach i wyzwaniach dla cyfryzującej się Polski, o znaczeniu Planu Morawieckiego, innowacyjnym projekcie Minister Streżyńskiej - Hackathone. Zgodnie przyznano, że polski sektor bankowy jest jednym z najbardziej innowacyjnych na świecie. Nie zabrakło też dyskusji o tym, czy firmy fintechowe są zagrożeniem dla branży bankowej oraz jak PSD2 - zmieni system nowoczesnych usług płatniczych i co nas jeszcze czeka?

W panelu udział wzięli: Francois Benaroya, wiceprezes BGŻ BNP Paribas. Karierę zawodową rozpoczął w 1994 r. jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Wschodzących we Francuskim Ministerstwie Finansów. Następnie od 1997 r. do 1999 r. był doradcą ekonomicznym ds. Rosji i Wspólnoty Niepodległych Państw w Ambasadzie Francji w Moskwie. W latach 1999-2001 pracował jako dyrektor Departamentu Analiz Handlu Międzynarodowego w francuskim Ministerstwie Gospodarki, Finansów i Przemysłu, a potem jako zastępca dyrektora Gabinetu Ministra ds. Europejskich. Z Grupą BNP Paribas związany jest od roku 2004, kiedy objął stanowisko zastępcy dyrektora ds. Rozwoju Bankowości Korporacyjnej. W latach 2007- 2011 pracował dla ukraińskiego banku w Grupie BNP Paribas - UkrSibbank jako zastępca dyrektora Pionu Bankowości Detalicznej (Retail Banking), a następnie dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej i wiceprezes banku. Potem zajmował stanowisko dyrektora ds. Bankowości Detalicznej linii biznesowej International Retail Banking Grupy BNP Paribas. W Polsce w 2014 r. objął funkcję dyrektora zarządzającego ds. Integracji BNP Paribas Banku Polska, Banku BGŻ oraz Sygma Banku.

Sebastian Christow, dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju.

Od 1997 roku nieprzerwanie związany z Ministerstwem Gospodarki. Od 2009 roku dyrektor departamentu Gospodarki Elektronicznej. Pomysłodawca i kierownik projektu polskiego partnerstwa na targach CeBIT 2013. W roku 2015 odpowiadał za informatyzację Państwa w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Obecnie Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju. W chwili obecnej zarządza zespołem realizującym kluczowe projekty związane z wdrażaniem idei One Stop Shop w Polsce - Centralna Ewidencji i Informacja o Działalności Gospodarczej, Upraszczanie i Elektronizacja Procedur Administracyjnych, Pojedynczy Punkt Kontaktowy. Za pierwszy projekt firma.gov.pl Ministerstwo Gospodarki otrzymało wyróżnienie Lidera Informatyki Computerworld w 2011 roku. Punkt Kontaktowy biznes.gov.pl zajmuje obecnie 8 pozycję w rankingu KE wśród 31 punktów państw członkowskich UE. W 2015 roku otrzymał nagrodę "Info Star" w kategorii rozwiązań IT. Wielokrotnie juror w konkursach takich jak Microsoft Imagine Cup, Agora Startup Fest, Computerworld Lider Informatyki, Instytut Wzornictwa Przemysłowego - Dobry Wzór.

Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.Karierę zawodową rozpoczął w 2001 r. w firmie doradczej KPMG, gdzie przez pięć lat kierował wieloma projektami dla instytucji finansowych. W 2006 r. objął stanowisko kierownika ds. portfela kart kredytowych w Polbank EFG, gdzie odpowiadał za wdrażanie programów partnerskich i wzrost dochodowości portfeli kart kredytowych. Z Visa związany od 2011 r., kiedy to objął praktykę konsultingową dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej i przez ponad trzy lata realizował wiele projektów w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Od października 2014 r. dyrektor Visa w Polsce.

Wojciech Sass, prezes Nationale-Nederlanden. Posiada 20-letnie doświadczenie w branży finansowej, które zdobył pracując w instytucjach w Polsce i na świecie. Karierę rozpoczął w 1995 r. w Pionie Usług Finansowych firmy Accenture w Warszawie. W latach 1997-2011 był zatrudniony w Boston Consulting Group (BCG), gdzie realizował projekty dla towarzystw ubezpieczeniowych i banków w Niemczech, Australii i w Polsce. W 2007 r. Wojciech Sass był także Partnerem oraz Dyrektorem Zarządzającym BCG w Polsce. Zanim dołączył do Nationale-Nederlanden, od 2011 r. pracował na stanowisku wiceprezesa Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, gdzie odpowiadał za obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej.

Panel poprowadzi Marcin Ledworowski, członek Rady e-Izby. Dyrektor operacyjny Biura Informacji Kredytowej SA. Karierę rozpoczynał w firmach informatycznych projektując systemy bankowe. Rozwijał bankowość detaliczną w Banku Pocztowym SA i usługi finansowe w Poczcie Polskiej. W ramach działalności konsultingowej realizował projekty internetowe, startupy i doradztwo w zakresie strategii i zarządzania m.in. operatorów komórkowych - marki Play i Centernet. W Grupie BIK od 2009 r - poprzednio jako wiceprezes BIG InfoMonitor - współtworzył markę Firma Wiarygodna Finansowo. Teraz w BIK odpowiada m.in. za częstszą aktualizację danych kredytowych. Wykładowca na studiach MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.

Na naszych oczach na świecie następuje cyfrowa rewolucja. W Polsce Instytucje państwowe sięgnęły po efektywne rozwiązania funkcjonujące na rynku bankowym pozwalające na dokonanie bezpiecznych transakcji nie tylko na rynku finansowym.

Dzięki technologii zmienia się komunikacja społeczna wpływając na szybszy, nie zawsze zrównoważony rozwój społeczeństwa. Zwinność małych firm dzięki Internetowi może spowodować ich ekspansje na skalę krajową czy wręcz światową.

- Jakie muszą być dźwignie i mechanizmy umożliwiające cyfryzację w naszym kraju, jakie rozwiązania musimy wspierać a jakich doświadczeń unikać - między innymi na te pytania odpowiadali eksperci podczas panelu - mówi Marcin Ledworowski, członek Rady e-Izby.

Dowiedz się więcej na temat: gospodarka cyfrowa | awards

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »