Lidl Polska ostrzega przed próbami wyłudzenia danych osobowych poprzez fałszywe konkursy
W związku z sygnałami dotyczącymi prób wyłudzenia danych osobowych, zgłaszanymi do Lidl Polska przez konsumentów, bardzo prosimy o ostrożność osoby, które otrzymały w ostatnim czasie wiadomość e-mail informującą o rzekomym konkursie, w którym wygraną jest bon na zakupy w sieci Lidl.
Firma rozsyłająca wiadomości, podszywając się pod naszą firmę, wprowadza w błąd klientów. Pod pozorem ankiety złożonej z kilku pytań, uczestnik zostaje poinformowany o wygraniu, np. bonu wartościowego do realizacji w sklepach Lidl, karty podarunkowej bądź darmowych zakupów. Aby otrzymać nagrodę, należy podać swoje dane osobowe wraz z numerem telefonu. Odpowiedź na otrzymanego sms-a skutkuje zapisaniem się do płatnej subskrypcji sms-ów kosztującej kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
Podkreślamy, iż firma Lidl Polska nie jest organizatorem ww. konkursu i w żaden sposób nie nawiązała z nim współpracy. O sprawie dowiedzieliśmy się od naszych klientów i niezwłocznie podjęliśmy stosowne kroki. Dokładamy wszelkich starań, by zapobiegać takim oszustwom.
Firmy rozsyłające fałszywe informacje wykorzystują zazwyczaj zagraniczne serwery oraz bazy mailingowe, którym klienci przekazali swoje dane osobowe w przeszłości. Oferta może być rozsyłana w różnej formie i z użyciem różnych haseł, np.: "Lidl rozdaje nagrody", "Zostaliśmy nagrodzeni tytułem 'Laur Klienta'. Aby to uczcić rozdajemy nagrody! Wypełnij naszą krótką ankietę, aby wziąć udział. Wykorzystaj swoją szansę na wygraną już teraz", jak również "Lidl świętuje otwarcie nowych sklepów! Drogi (imię) Lidl nadal otwiera nowe sklepy w 2016 r. Aby to uczcić mamy specjalną możliwość, z każdego otwarcia rozdajemy darmowe karty podarunkowe 100 nowym klientom. Weź udział teraz aby zobaczyć czy wygrałeś".
Chcielibyśmy podkreślić, że informacje o wszystkich promocjach i konkursach firmy Lidl Polska znajdują się tylko i wyłącznie na stronie internetowej, w dystrybuowanych gazetkach reklamowych oraz oficjalnych kanałach społecznościowych.
Apelujemy do naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, a także o przekazywania informacji o tego typu zdarzeniach bezpośrednio odpowiednim organom ścigania.
Lidl Polska