Linie easyJet usuwają siedzenia w samolotach z powodu braków personelu

Brytyjskie linie lotnicze easyJet zmniejszą liczbę foteli w samolotach Airbus A319 ze 156 do 150. Linie lotnicze w Wielkiej Brytanii borykają się z niedoborem personelu, dzięki tej decyzji samoloty easyJet będą mogły latać z trzema członkami personelu pokładowego zamiast z czterema.

Według brytyjskiego prawa lotniczego, na każde 50 miejsc w samolocie musi przypadać co najmniej jeden pracownik personelu pokładowego - przypomina dziennik "The Independent". Dodaje, że w samolotach niedostępny będzie ostatni rząd siedzeń.

EasyJest, największa brytyjska tania linia lotnicza, ma w swojej flocie 126 maszyn Airbus A319. Około 60 z nich operuje z Wielkiej Brytanii i to w tych samolotach zostanie ograniczona liczba miejsc siedzących - pisze "The Independent".

Jak dodaje stacja BBC, decyzja easyJet jest reakcją na odczuwane w całej Wielkiej Brytanii braki personelu lotniczego. Linie lotnicze, w tym narodowy przewoźnik British Airways, zmagają się z niedoborem pracowników od Wielkanocy, gdy wzrósł popyt na podróże, co było związane ze zniesieniem wszystkich ograniczeń wprowadzonych wcześniej z powodu pandemii COVID-19 - wyjaśnia stacja.

Reklama

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!

W kwietniu British Airways i easyJet musiały odwołać setki lotów, ponieważ liczba zakażeń koronawirusem w Wielkiej Brytanii znów wzrosła i przez liczne zwolnienia lekarskie nie można było skompletować pełnych załóg potrzebnych do wykonywania tych połączeń - informuje BBC.

Obecnie linie lotnicze zatrudniają nowych pracowników, ale według przewidywań ekspertów, problemy z niedoborem personelu lotniczego będą się jeszcze ciągnęły przez najbliższy rok - przewiduje stacja.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze | easyJet | pandemia koronawirusa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »