Linie lotnicze z optymizmem patrzą na lato

Nowe, letnie trasy ogłaszają linie lotnicze. LOT-em polecimy w wakacje m.in. na Maltę, Cypr i Majorkę, Wizz Airem - do Splitu, Eindhoven i Salonik, a Ryanairem do Puli i Zadaru. Kilkanaście wakacyjnych tras obsługiwać będzie z Polski czeski Smartwings.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Po udanej, zeszłorocznej akcji #LOTnaWakacje, podczas której z 10 lotnisk można było wyruszyć w 100 tras, polski przewoźnik zapowiada na lato ponad 20 nowych kierunków. Od końca kwietnia znów latać można do Barcelony, w maju ruszą nowe trasy z Warszawy na Cypr i Maltę, a w czerwcu - na Majorkę. Latem będzie też można polecieć LOT-em do włoskiego Palermo i na greckie Mykonos, Korfu, Rodos i Santorini. Również do Wenecji, Nicei, Warny, Tirany i Aten. Trasy obsługiwać będą lotniska w Warszawie i Katowicach. Bilety na letnie kierunki zostały już wystawione na sprzedaż.   

Reklama

Aż 143 nowe połączenia ogłosił w tym roku Wizz Air. W 2019 roku węgierska linia obsługiwała 146 tras. Na najbliższe lato i jesień zaplanowała 180 połączeń, najwięcej do Grecji i Włoch. Z Lotniska Chopina będzie można polecieć do Salonik i Preveza-Aktion - małego lotniska na Wyspach Jońskich. Na Kretę i Santorini będzie można latać z Gdańska. Stamtąd też, w czerwcu, zostanie zainaugurowana trasa do Burgas - bułgarskiego miasta nad Morzem Śródziemnym. Z Krakowa zaś Wizz Air poleci do Splitu. A w czerwcu Wizz Air odmrozi trasę z Rzeszowa do Eindhoven - miasta w południowej Holandii. Węgierski przewoźnik myśli już o sezonie jesiennym. W połowie września wystartują samoloty z Rzeszowa do Oslo, a zaraz potem zostanie otwarta nowa trasa z Rzeszowa do londyńskiego Luton. Po wakacjach zaś ruszy połączenie Lotniska Chopina z Fuerteventurą - jedną z Wysp Kanaryjskich.

Nowy kierunek z Poznania zaplanował Ryanair. Od lipca irlandzki przewoźnik realizować będzie sezonowe połączenia z Poznania do Puli, chorwackiego kurortu położonego na Półwyspie Istria, nad Morzem Adriatyckim. Loty odbywać się będą dwa razy w tygodniu i potrwają do końca września. Od drugiej połowy maja będzie można latać Ryanairem do Zadaru - chorwackiego miasta w Dalmacji. W siatce lotów znalazły się połączenia do Zadaru z Poznania, Modlina, Wrocławia i Gdańska. Ze wszystkich tych miast będzie można dolecieć na chorwackie wybrzeże dwa razy w tygodniu. Miasto w Dalmacji będzie bazą operacyjną Ryanaira. Przewoźnik planował otworzyć ją przed rokiem ale pandemia pokrzyżowała jego plany. 

Polskę z popularnymi kurortami połączy tego lata Smartwings. Czeski przewoźnik ogłosił 15 nowych tras, które obsługiwać będzie z Warszawy i Katowic. Ze stolicy  będzie można polecieć do dziewięciu miejsc, m.in. Barcelony, Splitu, Malagi, Fuerteventury i Dubrownika. Śląskie lotnisko wzbogaci się o 6 nowych tras, m.in. do Katanii, Barcelony, Splitu i Burgas. Pierwsze trasy ruszą jeszcze w kwietniu. Ostatnia, z Warszawy na Fuerteventura - w listopadzie. Aby zapewnić opłacalność przelotów, część biletów wystawiono do wolnej sprzedaży, resztą zarządzać będą touroperatorzy. 

Dla lotnictwa cywilnego, 2020 był najczarniejszym rokiem w dziejach światowego lotnictwa cywilnego. Popyt na podróże powietrzne był o ponad 75 proc. niższy od poziomu z 2019 roku. W Europie ruch lotniczy spadł o 73,7 proc., a w Polsce, w porównaniu z 2019 rokiem,  o prawie połowę (49 proc.). Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) prognozuje, że w tym roku z podróży lotniczych skorzysta na świecie 2,8 miliarda pasażerów. O miliard więcej niż w roku ubiegłym ale o 1,7 miliarda mniej niż przed początkiem pandemii. Zdaniem IATA, na powrót do poziomu z 2019 roku trzeba będzie poczekać co najmniej 3 lata. 

Ewa Wysocka

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze | PLL LOT | wakacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »