Reklama

Ludzie kupowali jak szaleni. Sklepy zarobiły 186 mld zł

Ostatni zakupowy weekend, który w USA zaczął się Świętem Dziękczynienia (czwartek), trwał przez Czarny Piątek, sobotę i niedzielę, przyniósł 13-proc. wzrost obrotów rok do roku. 35 mln klientów wydało 59,1 mld dolarów (186,756 mld zł). Rok temu kupujących było 29 mln.

28 proc. klientów wybrało się do sklepów już w czwartek wieczorem, chociaż było to święto (rok temu - 24 proc.). Spowodowało to 1,8-proc. spadek obrotów w Czarny Piątek. Wydano średnio 423 dol. (1336,68 zł) na klienta. To 6,3-proc. zwyżka rok do roku.

Reklama

Sprzedaż towarów online w Czarny Piątek wzrosła o 26 proc. rok do roku i pierwszy raz przekroczyła miliard dol. Sprzedaż towarów online w Święto Dziękczynienia zwyżkowała o 32 proc. do 633 mln dol.

Powyższe dane to wynik wstępnych obliczeń.

Krzysztof Mrówka

Dowiedz się więcej na temat: Black Friday | czwartek | USA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »