Mają 40 proc. wzrostu

W ciągu trzech kwartałów tego roku w Polsce sprzedano 55 632 nowe samochody użytkowe (dostawcze i ciężarowe), o ponad 40 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podał w poniedziałek instytut Samar.

Tylko we wrześniu sprzedano 7 012 takich pojazdów, o 36,3 proc. więcej niż przed rokiem. Jak wynika z badań Samaru, to rekordowy w tym roku wynik miesięcznej sprzedaży.

Największy segment na rynku samochodów dostawczych i ciężarowych stanowią pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 16 ton. W tym roku (do końca września) sprzedano ich 14,5 tys., 70,5 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugiej pozycji znajduje się grupa pojazdów o DMC 3,5-6 ton - 12,3 tys. sztuk (+44,8 proc.), a na trzeciej lekkie samochody dostawcze do 3,5 DMC - 12,1 tys. (+5,7 proc.).

Reklama

Liderem segmentu pojazdów o DMC powyżej 16 ton jest DAF, który sprzedał w omawianym okresie 3 081 pojazdów (+100 proc.). Na drugim miejscu uplasował się MAN (2 483 sztuki, +32 proc.), a dalej Scania (2 340 sztuk, +108 proc.) i Volvo Truck (2 291 sztuk, +50 proc.). Ponad dwukrotnie zwiększyły tegoroczną sprzedaż Mercedes (1 856 sztuk, +110 proc.) i Iveco (1 081 sztuk, +130 proc.).

Wśród ciężarówek o DMC 10,1-15,9 ton najczęściej kupowane są pojazdy firm MAN (674 sztuki, +46,5 proc.) i Iveco (339 sztuk, +20,2 proc.). Obaj producenci sprzedali też najwięcej pojazdów o DMC 6,1-10 ton, ale liderem jest tu Iveco - 246 sprzedanych egzemplarzy, przed MAN - 170.

W segmencie o DMC 3,5-6 ton liderem jest Mercedes - 2 159 sprzedanych sztuk (+48 proc.). Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Renault - 1 964 sztuk, (+22 proc.), Iveco - 1 426 (+43 proc.), Fiat - 1 217 +400 proc.!) i Ford - 1 215 (+23 proc.).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: wzrosty | MAN | samochody | Iveco | nowe samochody | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »