Majman: Na Expo 2010 doceniono potencjał gospodarczy Polski

Według szefa polskiego pawilonu na Expo 2010 w Szanghaju Sławomira Majmana udało się przekonać zwiedzających, że potencjał Polski można wykorzystać we wzajemnych kontaktach gospodarczych. W piątek w Warszawie gościł chiński komisarz Expo Huo Junduo.

- Dzięki udziałowi w Expo udało się przekazać, że Polska to duży kraj - z jedną czwartą produkcji Europy Środkowo-Wschodniej i jedną trzecią ludności tego obszaru - mówił Sławomir Majman na konferencji prasowej po spotkaniu Huo Junduo z wicepremierem, ministrem gospodarki Waldemarem Pawlakiem.

- Jedną z miar sukcesu na Expo jest liczba chińskich publikacji o naszym kraju i to, że doceniona została pozycja Polski w Europie - mówił Majman. - Tam mówiono Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Polska. Tego też naprawdę się nie spodziewaliśmy - dodał. Dziękował chińskim współpracownikom za pomoc w przygotowaniu polskiej ekspozycji i całej imprezy.

Reklama

Całą trwającą 180 dni wystawę obejrzało ponad 73 mln ludzi. W ocenie szefa szanghajskiego Expo, komisarza Huo Junduo, podczas kolejnych światowych wystaw nie ma sensu próbować pobić rekordu liczby zwiedzających. - Taki efekt można uzyskać organizując imprezę wyłącznie w kraju, który posiada bardzo liczne społeczeństwo - podkreślił podczas konferencji prasowej Huo Junduo.

Ocenił, że kolejną wystawę w 2015 r. we Włoszech może obejrzeć ok. 20 mln ludzi.

- Trzeba pamiętać też o chińskiej specyfice. To bardzo ludne miejsce, jednocześnie znacząca część Chińczyków nie ma możliwości wyjazdu za granicę - podkreślał Chińczyk. - Dla wielu osób, które są zainteresowane życiem za granicą Expo było taką okazją, oknem, dzięki któremu mogli zobaczyć świat - dodał.

Pawlak pytany przez dziennikarzy, czy są realne nadzieje i plany, by Expo w nieodległej przyszłości zorganizowano w Polsce, przypomniał, że "gdyby ktoś w 2008 r. powiedział, że w Unii Europejskiej tylko Polska będzie miała dodatni wzrost PKB, to nie mieliśmy tego w najśmielszych marzeniach". - Z wypowiedzi naszego gościa wynika, że najważniejsza jest wyobraźnia i pomysł, by podjąć tego typu wyzwanie - powiedział Pawlak. - Utrzymanie tego wzrostu jest dobrą bazą, by takie śmiałe przedsięwzięcia realizować - ocenił.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Expo | Polska | W.E. | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »