Mercedes-Benz już nie powstanie w Niemczech? Gigant zwolni 5 tys. osób
Niemiecki gigant produkcji samochodów ciężarowych planuje likwidację ok. 5 tys. miejsc pracy, informuje Reuters. Daimler Truck przenosi produkcję ciężarówek Mercedes-Benz z Niemiec do innych części Europy, gdzie koszty działalności są niższe. To część ogromnego pakietu oszczędności.
Daimler Truck to największy w Europie producent samochodów ciężarowych, który właśnie potwierdził medialne doniesienia sprzed kilku miesięcy. Przeniesienie produkcji poza Niemcy ma związek z poszukiwaniem gigantycznych oszczędności. Wielu pracowników straci pracę.
Niemiecki producent samochodów ciężarowych Daimler Truck w marcu zapowiadał plany przeniesienia produkcji do krajów o niższych kosztach prowadzenia działalności. We wtorek Reuters poinformował, że realne oszczędności ma przynieść 20-procentowa redukcja zatrudnienia w Niemczech. Do 2030 roku pracę ma stracić 5 tys. pracowników.
Daimler Truck zapowiada, że będzie wykorzystywać naturalną rotację kadr, w tym rozszerzone możliwości przechodzenia na wcześniejsze emerytury. Rzecznik prasowy firmy nie wyklucza także wdrożenia programów odpraw i potwierdza, że Daimler Truck nie będzie prowadzić przymusowych zwolnień do 2034 roku.
Koncern w Niemczech produkuje przede wszystkim samochody ciężarowe Mercedes-Benz. Łącznie zatrudnia w tym kraju 35,5 tys. osób.
Firma planuje redukcję kosztów o ponad miliard euro do 2030 roku w ramach europejskiego programu oszczędnościowego, co ma sprawić, że Mercedes-Benz będzie bardziej odporny na zmieniające się warunki niemieckiego rynku motoryzacyjnego.
Przeczytaj w Interii: Niemieckie firmy rozważają opuszczenie kraju. Kierunek Polska i Rumunia
Daimler Truck prognozuje wzrost przychodów organicznych na poziomie od 3 do 5 proc. do 2030 r. w kontekście działalności przemysłowej, co będzie spowodowane rozwojem usług, przejściem na pojazdy bezemisyjne w Europie, specjalistycznymi ciężarówkami w Ameryce Północnej oraz wzrostem w Indiach i sektorze obronnym.
We wtorek akcje Daimler Truck nieznacznie drożeją na giełdzie we Frankfurcie. W całym bieżącym roku rośnie o 11 proc.