"Metro": Mordują kury, bo jajka za tanie
W polskich ubojniach od kilku tygodni na ogromną skalę wybijane są kury. Zwierzęta na rzeź posyłają producenci jaj. Policzyli, że każdy dzień życia nioski to 7 groszy straty - informuje"Metro".
- Szacujemy, że tylko w maju na ubój poszło 7 mln kur. Do ubojni w całym kraju wciąż zjeżdżają kolejne ciężarówki. Ciężko powiedzieć, ile niosek zostanie wybitych - mówi Rafał Ratajczak, prezes Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, która zrzesza firmy sektora drobiarskiego.
Nioski na rzeź wysyłają duzi producenci jaj, których - jak mówi Ratajczak - w całym kraju jest ok. setki. Jego zdaniem, przeznaczanie niosek na ubój jest praktyką stosowaną przez producentów jaj od lat i nie ma w tym nic dziwnego.
Sam jednak przyznaje, że masowy ubój, jaki zaczął się kilka tygodni temu, to coś bez precedensu. Wszystko przez wyjątkowo drogie pasze i spadające ceny jaj.
- Koszt wyżywienia nioski to już 20 gr/dzień. Kura w tym czasie zniesie jedno jajko, za które producent dostanie góra 13 gr. Więc każde jajko to dla producenta strata. A gdy sprzedawcy pasz domagają się spłat zaległych należności, ci muszą wysłać zwierzęta do ubojni - wyjaśnia Ratajczak.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze