Monopol nie do zabicia!

Rośnie konkurencja Poczcie Polskiej. In Post wprowadza nowe usługi dla indywidualnych konsumentów. Tymczasem państwowy dostawca dostał dwa dodatkowe lata na zwiększenie konkurencyjności...

W styczniu przyszłego roku rynek usług pocztowy w naszym kraju miał być całkowicie otwarty. Poczta Polska miała rywalizować z innymi dostawcami na w pełni równych zasadach. Termin został jednak przesunięty. Liberalizacja rynku nastąpi 1 stycznia 2011 r.; dotyczy to nie tylko Polski, ale i dziesięciu innych państw Unii Europejskiej. Dodajmy, że dotyczy to przesyłek do 50 gr (listy, karty pocztowe); w tym segmencie Poczta Polska jest monopolistą.

Konkurencja tymczasem nie śpi i szykuje się do zdobywania rynku. In Post wprowadził nowe usługi dla klientów indywidualnych. To największy w Polsce prywatny usługodawca. - Wprowadziliśmy zupełnie nowe, kompleksowe usługi pocztowe odpowiadające wysokim wymaganiom odbiorców. Naszymi przewagami są niższe ceny przesyłek, szybkie terminy realizacji zleceń oraz wysoka jakość usług - przekonuje w rozmowie z Brief.pl Rafał Brzoska, prezes zarządu In Post. - Dodatkowo, świadczymy szeroko zakrojone usługi dla klientów biznesowych, co odróżnia nas od operatora narodowego.

Reklama

Naszą przewagą jest również to, że jesteśmy firmą prokonsumencką, otwartą na potrzeby klientów - dodaje Brzoska i jako przykład przytacza infolinię, a takiej usługi nie ma Poczta Polska. InPost oferuje też szeroko dostępną usługę śledzenia przesyłek za pośrednictwem Internetu. - InPost przyjął strategię zakładającą wprowadzanie pięciu nowych usług rocznie - mówi szef firmy. W tym roku spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych.

Poczta Polska chciałaby poprawić jakość swoich usług. Na poprawę infrastruktury planuje w najbliższych latach wydać nawet 3 mld zł. Dalsze 2 mld zł ma kosztować pełna informatyzacja firmy. Wartość rynku pocztowego w naszym kraju szacuje się na 6 mld zł.

(KR)

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: poczta | post | zabójstwo | konkurencja | zabito | Poczta Polska | zabić | monopol
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »