Motoryzacja: Tąpnięcie na rynku. Sprzedaż stopniała o jedną trzecią

W I kwartale 2022 r. sprzedaż aut z dieslem stopniała rok do roku o jedną trzecią, benzynowych o prawie 23 proc. Za to rejestracje samochodów czysto elektrycznych podskoczyły o połowę - poinformowała "Rzeczpospolita".

"Kryzys w motoryzacji, wywołany spotęgowanym przez wojnę w Ukrainie niedoborem chipów i zerwanymi łańcuchami dostaw, nie wyhamował rozwoju rynku samochodów elektrycznych. Gdy rejestracje aut benzynowych i diesli maleją w tempie dwucyfrowym, sprzedaż e-aut znacząco rośnie" - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Gazeta powołuje się na europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów ACEA, które podało w czwartek, że w I kwartale 2022 r. w UE sprzedało się 224,1 tys. samochodów czysto elektrycznych (bateryjnych), o ponad połowę więcej niż przed rokiem. Zarazem do jednej dziesiątej, czyli dwukrotnie, zwiększył się udział tych napędów w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych.

Reklama

"Jedynym unijnym rynkiem ze spadkiem popytu na +elektryki+ (-14,9 proc.) były Włochy. Na wszystkich pozostałych sprzedaż mocno rosła, nawet w tempie trzycyfrowym. Rekordzistą jest Rumunia, gdzie wysokie dopłaty do e-aut poprawiły wynik z pierwszych trzech miesięcy ub. roku o 408 proc." - napisano.

"Rz" podaje, że najwięcej aut z napędem bateryjnym sprzedano w Niemczech - 83,8 tys., przy wzroście r/r o nieco ponad 29 proc., blisko połowę tego natomiast - na drugim pod względem wielkości unijnym rynku: we Francji, gdzie jednak tempo wzrostu było wyższe, sięgając 43 proc. Duży, trzycyfrowy wzrost miał miejsce w Polsce, gdzie zarejestrowano 2,3 tys. aut bateryjnych, o prawie 144 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2021 r.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

PAP
Dowiedz się więcej na temat: samochody | elektryczne auto | diesel

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »