MSP rozważa prywatyzację PAP-u

Ministerstwo Skarbu Państwa rozważa prywatyzację Polskiej Agencji Prasowej - poinformował PAP wiceminister skarbu Adam Leszkiewicz.

Ministerstwo Skarbu Państwa rozważa prywatyzację Polskiej Agencji Prasowej - poinformował PAP wiceminister skarbu Adam Leszkiewicz.

"Intencją ministra skarbu państwa jest stworzenie w przyszłości możliwości rozpoczęcia procesu prywatyzacyjnego Polskiej Agencji Prasowej S.A., m.in. by zmniejszyć obciążenie budżetowe. W naszym przekonaniu agencja prasowa to nie jest zadanie, które musi być wykonywane przez spółkę należącą do Skarbu Państwa" - powiedział wiceminister.

"Rozpoczęliśmy wewnętrzne analizy warunków, które determinują ewentualny proces. Pierwszym z nich jest na pewno zmiana ustawy o Polskiej Agencji Prasowej, bo w myśl obowiązujących dzisiaj przepisów prywatyzacja tej spółki byłaby utrudniona. W związku z tym taką decyzję będzie musiał zaakceptować parlament. Wtedy dopiero byśmy podejmowali dalsze decyzje co do ścieżki i trybu tej prywatyzacji. Tutaj wszystkie rozwiązania są możliwe, a zależy to tylko i wyłącznie od analiz rynkowych" - dodał.

Reklama

"W ramach analiz przyglądamy się, jak funkcjonują inne agencje w Europie. Zastanawiamy się, jakim zainteresowaniem np. inwestorów giełdowych może się cieszyć taki podmiot" - powiedział także.

"Do końca roku chcemy być gotowi do podjęcia kierunkowych decyzji. Jeśli decyzja byłaby pozytywna, a parlament podzieliłby nasze stanowisko, to do prywatyzacji mogłoby dojść na przełomie 2011 i 2012 roku" - dodał.

PAP jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa.

Zgodnie z ustawą z 31 lipca 1997 roku o Polskiej Agencji Prasowej obecnie nie można udostępnić osobom trzecim więcej niż 49 proc. akcji agencji.

PAP ma obowiązek upowszechniać stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta RP i Rady Ministrów. Agencja ma także umożliwiać innym naczelnym organom państwa prezentowanie stanowisk w ważnych sprawach państwowych.

W 2009 roku PAP otrzymał 2,5 mln zł dotacji z budżetu państwa na realizację tej misji. Kwota dotacji stanowiła ok. 3 proc. przychodów ogółem agencji w 2009 roku. Dotacja w tej samej wysokości została zaplanowana na rok 2010.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »