Reklama

Multimedia liczą na wzrost przychodów

Multimedia Polska spodziewają się w II kwartale br. zwiększenia bazy klientów korzystających z usług pakietowych, co zapewni wzrost przychodów spółki - podały Multimedia w komentarzu do wyników. Spółka liczy również na zwiększenie obrotów w segmencie telewizji kablowej.

"Grupa oczekuje kontynuacji trendu wzrostu liczby klientów korzystających z usług pakietowych, co może wpłynąć na obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przychodów" - poinformowały Multimedia w komentarzu do wyników.

Reklama

Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,79 zł w I kwartale 2011 r. wobec 34,12 zł w IV kwartale 2010 r. Wartość tego wskaźnika w I kwartale 2011 r. była wypadkową kilku trendów.

"Główne przyczyny działające in minus na ten wskaźnik to niewielki spadek ARPU w segmencie usług telewizji kablowej (w wyniku intensywnych kampanii promocyjnych) oraz spadek ARPU w segmencie telefonii. Istotnym czynnikiem stabilizującym wskaźnik ARPU/RGU jest obserwowane od kilku kwartałów wyraźne wyhamowanie spadku cen usług dostępu do Internetu" - podano w komunikacie.

W opinii spółki w przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, jak również usług głosowych, relacja średnich przychodów na RGU może wykazywać niewielki trend spadkowy, jednakże spadek ten w odniesieniu do wielkości przychodów może zostać skompensowany szybkim wzrostem liczby klientów korzystających z usług pakietowych.

Ponadto, Grupa oczekuje dalszego wzrostu przychodów z telewizji kablowej w wyniku dynamicznego rozwoju usługi telewizji cyfrowej w sieciach kablowych.

Zysk netto spółki Multimedia Polska spadł w I kw. 2011 r. do 20,4 mln zł z blisko 21,5 mln zł rok wcześniej. Taki scenariusz był zbieżny z oczekiwaniami rynku na poziomie właśnie 20,4 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł do 35,7 mln zł z 31,6 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku i był niewiele niższy od konsensusu, który wyniósł 35,8 mln zł.Przychody wzrosły do 148,7 mln zł z 138,1 mln zł. Analitycy oczekiwali, że wyniosą one 147,7 mln zł.

Dowiedz się więcej na temat: przychód | telewizji | Multimedia Polska | wzrosty

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »