Reklama

Multimedia podtrzymują chęć przejęcia Astera

Jesień i zima to najważniejszy okres dla większości operatorów płatnej telewizji. Multimedia Polska podtrzymują chęć przejęć, zarówno jednego z liderów branży, firmy Aster, jak i mniejszych sieci w Polsce - poinformował dziennikarzy prezes Multimediów Andrzej Rogowski.

Najwięksi gracze kablowego rynku szykują się do walki o klienta, z platformami satelitarnymi i Telekomunikacją Polską. Operatorzy sieci kablowej szykują się do walki o klientów nowymi usługami. Zdaniem analityków klienci mogą spodziewać się niższych cen, szybszych prędkości internetu oraz nowych kanałów telewizyjnych w ofercie.

Hitem staja się powiększone oferty kanałów HD. Wprowadzenie nowych kanałów zapowiadają Vectra, czy UPC.

Wojna na rynku

"Trudno żebyśmy istniejąc w Warszawie, nie myśleli o tego typu transakcjach" - powiedział Rogowski, odpowiadając na pytanie, czy Multimedia są zainteresowanie kupnem Astera. Rogowski jest też otwarty na przejęcia innych, mniejszych firm. "Z pewnością jeśli będą sensowne transakcje do zrobienia, to będziemy to robić, a jeszcze wielu operatorów jest do przejęcia. Multimedia są dość dobrze przygotowane do procesów konsolidacyjnych" - powiedział Rogowski. Dodał, że we wtorek Multimedia przejęły 100 proc. udziałów spółki Internet Solution z Tarnowa, która dostarcza 18 tys. usług RGU, w tym 8 tys. usług telefonicznych, 8 tys. internetowych i 2 tys. telewizyjnych. Prezes ocenia, że sprzedaż Astera może nastąpić jeszcze w tym roku. "Z coraz większym przekonaniem twierdzę, że proces konsolidacji branży jest bardzo potrzebny, bo inaczej branża zacznie tracić. Myślę, że rynek to dostrzega i ta świadomość na tyle rośnie, że może się coś wydarzyć. Aster jest w otwartym procesie potencjalnej sprzedaży i myślę, że może to nastąpić w tym roku" - powiedział Rogowski.

Reklama

Grupa Multimedia Polska zanotowała w drugim kwartale 2010 roku 15,8 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 13,7 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 17,2 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w drugim kwartale 2010 roku wyniósł 34,6 mln zł wobec 23,8 mln zł rok wcześniej, a analitycy spodziewali się 28,7 mln zł.

Przychody w drugim kwartale tego roku wyniosły 137,6 mln zł wobec 126,8 mln rok wcześniej i wobec oczekiwanych przez analityków 139,3 mln zł.

W pierwszym półroczu 2010 roku zysk netto grupy wyniósł 37,3 mln zł wobec 26,1 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 66,1 mln zł wobec 46,2 mln zł, a przychody ze sprzedaży 273,4 mln zł wobec 250,9 mln zł. "Spośród zdarzeń o charakterze operacyjnym (...) największy wpływ na poziom zysku netto w I półroczu 2010 r. miało istotne obniżenie wszystkich pozycji kosztów zmiennych tj. kosztów programmingu, pasma i interkonektu, przy jednoczesnym wzroście przychodów o kwotę 22,9 mln zł" - podano w raporcie kwartalnym.

"Wynik netto I półrocza 2010 został znacząco obciążony przez koszty finansowe, które były wyższe o kwotę ok. 14,0 mln zł w porównaniu z I półroczem 2009. Wzrost kosztów finansowych w I półroczu 2010 w sposób bezpośredni wiązał się ze wzrostem zadłużenia w celu realizacji przez Grupę Multimedia programu skupu akcji własnych" - podała spółka.

EBITDA w pierwszym półroczu 2010 roku wzrosła o 18,5 proc. do 147,5 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 17,8 proc. do 146,4 mln zł.

Marża na skorygowanej EBITDA wzrosła do 52,5 proc. w pierwszym półroczu 2010 roku z 48,6 proc. w pierwszym półroczu 2009 roku.

W pierwszym półroczu 2010 roku Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 73,1 mln zł. Całość tej kwoty stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją własnych sieci. W ramach inwestycji w rozbudowę własnej sieci 66,1 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, natomiast 7,0 mln zł stanowiły nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (Inwestycje pozostałe).

Na 30 czerwca 2010 roku grupa posiadała środki pieniężne i ekwiwalenty w łącznej wysokości 213,4 mln zł. Jednak zgodnie z uchwałami WZA przynajmniej częściowo środki te będą przeznaczone na realizację programu skupu akcji własnych. "Grupa przewiduje, że w II półroczu 2010 program inwestycyjny związany z rozbudową sieci, wprowadzaniem nowych technologii i nowych usług, a także aktywacjami nowych klientów będzie mógł być w znaczącej części finansowany ze środków wygenerowanych z działalności operacyjnej. Istnieje również możliwość zwiększenia nakładów inwestycyjnych, jeżeli Grupa będzie w stanie pozyskać finansowanie zewnętrzne na satysfakcjonujących warunkach" - podała spółka.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 62,4 zł do 66,61 zł w II kwartale 2010 roku. Liczba sprzedawanych usług (RGU) wzrosła w I półroczu 2010 r. o 6,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2009 r. i wyniosła 1,27 mln.

Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła na koniec I półrocza 2010 r. ponad 312 tys. - o 11 proc. więcej niż analogicznym okresie ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 93 tys. abonentów - blisko 18 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,78 na koniec I półrocza 2009 r. do 1,88 na koniec I półrocza tego roku.

Na koniec II kwartału 2010 roku spółka miała ponad 337 tys. internautów, czyli około 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w I półroczu 2010 r. 71,5 mln zł, tj. 13 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Wartość przychodów uzyskanych w segmencie telewizji wyniosła w I półroczu 2010 r. 139 mln zł tj. o 8,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec I półrocza 2010 r. spółka miała 698 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 112,7 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.

W I półroczu 2010 r. przychody z usług głosowych wyniosły ponad 60,4 mln zł i były o 5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2009 r. Liczba sprzedawanych usług w tym segmencie wyniosła 232 tys. i była o 12 proc. wyższa w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Liczba użytkowników VoIP wyniosła 101,7 tys. "Spółka utrzymuje koszty w ryzach co potwierdza wskaźnik miesięcznych kosztów operacyjnych w przeliczeniu na RGU. Wyniósł on w II kwartale średnio 17,5 i utrzymał poziom z I kwartału 2010 r." - napisano w komunikacie prasowym Multimediów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »