Reklama

Na rynku pozostaną tylko kanały z disco polo?

Jak poinformował "Press", Telewizja Polsat szykuje się do zmian w swoim kanale muzycznym Muzo.tv, prezentującym rock. Wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z wnioskiem o zmianę nazwy na Polsat Music. Po metamorfozie stacja będzie prezentować teledyski z muzyką pop.

Niewykluczone, że Telewizja Polsat zdecyduje się też na emisję w Polsat Music takich programów, jak "Must be the music", "Taniec z gwiazdami" czy "Twoja twarz brzmi znajomo". Zmiana gatunku muzyki może bowiem nie wystarczyć, bo młodzi ludzie prawie już nie oglądają telewizyjnych kanałów muzycznych, a przeboje czerpią z internetu.

Reklama

W lutym 2017 roku 0,72 proc. udziału w rynku miał discopolowy i dostępny naziemnie Polo TV, drugie miejsce zajął 4fun.tv (0,17 proc.), a trzecie również discopolowy Disco Polo Music (0,12 proc.). Kolejne pozycje to Stars.tv (0,09 proc.), 4fun Dance (0,08 proc.), TO!TV (0,06 proc.), Viva Polska (0,06 proc.), Power TV (0,05 proc.), Eska TV (0,05 proc.), Kino Polska Muzyka (0,05 proc.), 4fun Gold Hits (0,04 proc.), Vox Music TV (0,04 proc.), VH1 (0,02 proc.), Muzo.tv (0,01 proc.), Hip Hop TV (0,01 proc.) i Nuta.tv (0,01 proc.) - wszystkie dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami.

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2016

Koncepcja darmowych muzycznych kanałów tematycznych w ogóle nie sprawdziła się na naszym rynku. Wydaje się, że wiele z powyższych stacji może z niego wkrótce zniknąć. Przy takich udziałach w rynku przychody reklamowe mogą być zbyt małe na pokrycie kosztów nadawania. Niewykluczone, że więcej można byłoby zarobić na stworzeniu płatnego pakietu dla melomanów wśród abonentów platform cyfrowych nc+, Cyfrowy Polsat czy sieci kablowych - oczywiście w doskonałej jakości obrazu i dźwięku, bez jakichkolwiek reklam.

Na takiej zasadzie od lat funkcjonuje Trace Urban w nc+, ale nie jako opcja dodatkowo płatna. Dzisiaj można odnieść wrażenie, że wiele pozostałych stacji to szafy grające naszpikowane ciągle tymi samymi spotami reklamowymi. Przewidywalne do bólu.

W Niemczech, na bardziej rozwiniętym rynku kanałów niekodowanych, już w 2005 roku amerykański Viacom zamknął kanał MTV 2 Pop, a dwa lata później Vivę Plus, którą z kolei zastąpił Comedy Central Deutschland. Jakoś trzyma się jeszcze Deluxe Music, ale ciężko znieść każdej nocy te same panoramy Nowego Jorku z lotu ptaka i te same podkłady jazzowe.

Kiedy polska Viva puszcza nocą teledyski, niemiecka i austriacka emitują kreskówki dla dorosłych pod szyldem Comedy Central. We Francji, która słynęła kiedyś z licznych kanałów muzycznych, na platformie Canal+ znajdziemy już tylko MTV Hits, Trace Urban, Mezzo, NRJ Hits i MCM Top. Tematycznych kanałów muzycznych dla fanów rocka, popu czy rapu nie ma.

Niewykluczone, że za parę lat będziemy mogli znaleźć w ofercie tylko kanały z disco polo. W naziemnej telewizji cyfrowej po wycofaniu Eska TV i zastąpieniu 8TV już mamy. Cięcia dotyczą nawet płatnych kanałów. Od lutego większość ramówki polskiej VH1 jest identyczna z europejską.

Daniel Gadomski

Dowiedz się więcej na temat: telewizja | media

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »