Reklama

Największy przewoźnik na świecie zwolni 13 000 ludzi

AMR Corporation - firma matka linii lotniczych American Airlines - musi zredukować koszty o 20 procent (2 mld dolarów) i zwolnić we wszystkich działach 13 000 z 88 000 zatrudnionych.

AMR planuje także zmiany w korporacyjnym programie emerytalnym, który dotyczy teraz 130 000 osób i rujnuje spółkę. Trzy związki zawodowe działające w przedsiębiorstwie są temu przeciwne. Wkrótce zaczną się negocjacje związków z zarządem.

Reklama

AMR po trzech kwartałach 2011 r. miał 884 mln dolarów strat. W samym grudniu 2011 r. miał aż 904 mln dolarów strat. Od 2001 r. firma straciła w sumie 11 mld dolarów. Cięcie kosztów to prócz zwolnień będzie restrukturyzacja długów i leasingu samolotów, uziemienie starszych maszyn oraz zmiany w umowach pracowników, w tym kierownictwa.

- - - - -

American Airlines

Największa linia lotnicza na świecie pod względem liczby zatrudnionych pracowników oraz liczby samolotów i drugi pod względem liczby przewiezionych pasażerów (po Southwest Airlines). Główna siedziba firmy mieści się w Fort Worth w Teksasie. Firma powstała w 1930 r. Członek sojuszu lotniczego Oneworld. 29 listopada 2011 ro. korporacja AMR będąca właścicielem American Airlines, zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości linii lotniczych. Wniosek został złożony na podstawie artykułu 11 amerykańskiego prawa upadłościowego. Oznaczało to, że linie lotnicze zostaną poddane restrukturyzacji i mogą normalnie funkcjonować. Ogłoszenie upadłości nie oznaczało likwidacji przewoźnika, a jedynie ochronę przed wierzycielami, redukcję zadłużenia i restrukturyzację.

Krzysztof Mrówka

Dowiedz się więcej na temat: 000 | zwolniony | ludzi | linia lotnicza

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »