Netflix wprowadził tańszy abonament z reklamami. Wiadomo, jaką cieszy się popularnością

Netflix wprowadził tańszą opcję abonamentu z reklamami na 12 rynkach w listopadzie ubiegłego roku, w tym w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do wszystkich subskrybentów, ci którzy wybrali tańszą opcję wciąż stanowią niewielką grupę.

Podczas prezentacji dla reklamodawców Netflix podkreślił różnorodność swoich produkcji, od popularnego serialu science fiction "Stranger Things" po koreański dramat "Squid Game" i nadchodzącą kontynuację filmu akcji "Extraction 2".

Nowe formaty reklam

Jeremi Gorman, prezes ds. reklamy w Netflix, poinformował, że globalna liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wynosiła 5 milionów. Liczba aktywnych użytkowników uwzględnia wszystkie profile dorosłych używane na jednym koncie z reklamami. Profile dziecięce nie wyświetlają reklam. Według danych z końca marca, Netflix miał 232,5 miliona płacących subskrybentów na całym świecie.

Reklama

Kadra zarządzająca zapowiedziała chęć współpracy z reklamodawcami w celu stworzenia nowych rodzajów reklam, które mogłyby być dostępne tylko na platformie cyfrowej. Na przykład, 30-minutowa reklama mogłaby być emitowana przez kilka dni, a historia rozwijałaby się za każdym razem, gdy widz oglądał program na Netflix. - Nie można tego zrobić w telewizji linearnej, ponieważ ludzie nie przebywają tylko i wyłącznie na jednym kanale - powiedział współzarządzający spółką Ted Sarandos.

Netflix planował przeprowadzić prezentację reklamową na żywo w Nowym Jorku, ale zdecydowano się na wydarzenie wirtualne, aby uniknąć protestów strajkujących członków Writers Guild of America.

Polska czeka na tani pakiet?

Pakiet reklamowy Netflix został uruchomiony w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Kosztuje on 5 euro miesięcznie (około 23,44 zł) i obejmuje emitowanie spotów reklamowych o długości 15 lub 30 sekund podczas seriali, filmów lub przed ich odtwarzaniem. Bloki reklamowe mają być ograniczone do 4-5 minut na godzinę.

W marcu informowano, że w samych Stanach Zjednoczonych z pakietu reklamowego korzysta 1 mln subskrybentów. Nowi użytkownicy oraz ci, którzy powracają po wcześniejszym anulowaniu subskrypcji, najczęściej wybierają właśnie tę opcję. Potwierdzają to badania firmy Antenna, według których aż 20 proc. nowych subskrybentów Netflix wybiera plan reklamowy.

Nie ujawniono jeszcze daty wprowadzenia tańszego pakietu reklamowego w Polsce. Prognozy sugerują, że do 2027 roku blisko 2,8 mln. Polaków może korzystać z ofert Netflix i Disney+ z reklamami. Liczba subskrybentów Netflix w Polsce ma wzrosnąć nieznacznie z 2,1 do około 2,2 mln w ciągu trzech lat, z czego 1,3 mln będzie miało tańszy pakiet reklamowy. Przewiduje się także wzrost bazy subskrybentów Disney+ z 1,4 do 1,6 mln.

Opracował KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »