Reklama

Nie wolno odsyłać do internetu?

Nadawcy publiczni nie powinni odsyłać odbiorców do treści umieszczonych w internecie, jeśli są one niezbędne do zrozumienia audycji, a odsyłanie do portali społecznościowych nie może reklamować tychże serwisów - oświadczyła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Stanowisko KRRiT to m.in. odpowiedź na skargę słuchacza Polskiego Radia. Presserwis pisał w lutym, że jeden ze słuchaczy poskarżył się, iż prowadzący w Jedynce często odsyłają do Facebooka, w ten sposób reklamując ten serwis w trakcie audycji.

"Obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to również forma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę. Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych)" - głosi komunikat KRRiT.

Reklama

Krajowa Rada podkreśla, że nadawcy publiczni "nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w Internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji", a "prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali bądź serwisów".

"KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy" - oświadczyła Krajowa Rada.

Dowiedz się więcej na temat: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »