Niemcy kupują autobusy
Do Augustowa i Monachium trafi pięć nowych autobusów Solaris Alpino, przeznaczonych głównie do jazdy na wąskich uliczkach zatłoczonych miast i krętych górskich drogach.
Alpino to najnowszy produkt marki Solaris. Autobus o długości 8,6 metra, po raz pierwszy został zaprezentowany na targach Transexpo w Kielcach, w październiku 2006 roku. Alpino jest nie tylko najkrótszym autobusem produkowanym w Bolechowie, ale jest również węższy od tradycyjnych autobusów o 15 cm. Dzięki temu bez problemu porusza się w centrach zatłoczonych miast.
- Pięć sprzedanych Solarisów Alpino w kilka miesięcy od premiery to doskonały początek dla nowego produktu. Jestem przekonany, że wkrótce nabywców Solarisów Alpino będzie coraz więcej powiedział PAP prezes Solaris Bus&Coach Krzysztof Olszewski.
Pierwsze dwa autobusy typu Alpino zamówił stały klient Solarisa, firma Necko z Augustowa. Tym samym łącznie tabor Solarisów w Augustowie wzrósł do 7 sztuk. Kolejne trzy Alpino pojechały do niemieckiej firmy, która świadczy usługi przewozowe dla przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej MVV w Monachium. Poprzednio Niemcy zakupili 8 autobusów miejskich typu Urbino 12.
Solaris Bus & Coach SA z Bolechowa koło Poznania sprzedała w 2006 roku 579 autobusów i trolejbusów, z czego 212 trafiło na rynek krajowy.
Od początku istnienia fabryki (od roku 1996), do końca minionego roku wartość dostaw autobusów miejskich do polskich odbiorców przekroczyła miliard złotych.
W 2006 roku przychody firmy wyniosły 541 mln zł. Solaris w 2006 r. zrealizował część inwestycji wartej ogółem ponad 40 mln zł (budowa nowych hal fabrycznych). Pierwsza część nowego kompleksu fabrycznego została oddana do użytku w kwietniu 2006 r. Zakończenie całości inwestycji planowe na jest na koniec 2007 r.