Reklama

Niemieccy przewoźnicy autobusowi podbijają Europę

Jak wynika z najnowszych analiz berlińskiego Instytutu Badań Gospodarczych (IGES), niemieccy przewoźnicy autobusowi mają jeszcze spory potencjał wzrostu.

W 2015 roku wyraźnie wzrosła w Niemczech oferta na dalekobieżne połączenia autobusowe. Ich liczba od października 2014 do października 2015 r. zwiększyła się o kolejne 74 połączenia, dając ogółem 326 połączeń. Jak poinformował berliński Instytut Badań Gospodarczych IGES, to wzrost o 29 procent.

Reklama

W tym samym okresie wzrosła też o 25 procent liczba przewozów. Obliczono, że w październiku 2014 r. wykonano 7412 przewozów tygodniowo. Do lekkiego załamania tendencji doszło w styczniu 2015 r., kiedy odnotowano 6930 przewozów. Jednak od tego momentu krzywa wzrostu pnie się w górę, i w październiku b.r. osiągnęła pułap 9282 przewozów. Oznacza to, że niemieccy przewoźnicy autobusowi wykonują dziennie przeciętnie 1326 kursów.

- Choć wzrost liczby linii autobusowych w 2015 roku wypadł dużo skromniej niż w 2014, rynek przewozów autokarowych w Niemczech rozwija się nadal bardzo dynamicznie - poinformował Christop Gipp z Instytutu IGES. Na poprawę kondycji niemieckich przewoźników mają wpływ także połączenia krajowe w państwach sąsiedzkich Unii.

Silna konkurencja z Wielkiej Brytanii

Biorąc pod uwagę łączną długość tras, największym przewoźnikiem jest MeinFernbus Flixbus posiadający 73 procent udziałów w rynku. Na drugim miejscu znajduje się Postbus - 11 procent udziałów. Trzecie miejsce, jak wynika z analiz rynkowych Instytutu IGES, zajmuje Deutsche Bahn z własnymi liniami BerlinLinienBus oraz ICBus, które posiadają 6 procent udziałów rynkowych.

Jednocześnie tuż pod nosem DB wyrósł poważny konkurent w postaci brytyjskiego przewoźnika autobusowego Megabus, który posiada 3 procent udziałów w niemieckim rynku. Prowadzone przez niego regularne akcje promocyjne z ofertami biletów za 1 euro dają dobre rezultaty.

Jak wynika dalej z analizy Instytutu IGES, mniejsze niemieckie przedsiębiorstwa przewozowe współpracują z większymi na zasadzie podwykonawstwa.

Rynek dla autobusów dalekobieżnych w Niemczech otworzył się na mocy nowych przepisów na początku 2013 roku. Z dalekobieżnych przewozów autokarowych w 2014 roku skorzystało 16 mln pasażerów. Prawie dwa razy tyle co rok wcześniej.

Alexandra Jarecka /DPA, Redakcja Polska Deutsche Welle

Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | przewoźnicy | autobusy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »