Niemiecka sieć sklepów Woolworth chce wejść na polski rynek
Niemiecka sieć domów towarowych Woolworth zapowiada wejście na polski rynek w przyszłym roku. Pierwszy sklep zostanie uruchomiony w Krakowie - czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Woolworth to niemiecka sieć domów towarowych uruchomiona w 2010 roku. Sprzedaje m.in. artykuły gospodarstwa domowego, odzież, artykuły do majsterkowania oraz żywność. W Niemczech dysponuje obecnie siecią 520 sklepów, a docelowo chce ich mieć nawet tysiąc.
Teraz przyszedł czas na ekspansję. W maju przyszłego roku sieć zamierza uruchomić sprzedaż w Polsce. Jej pierwsza lokalizacja to park handlowy Atut przy ul. Nowohuckiej w Krakowie.
- W Niemczech Woolworth jest największym i najlepiej prosperującym domem towarowym. Nasza koncepcja sprzedaży detalicznej jako lokalnego dostawcy z wieloma dobrymi produktami w niskich cenach inspiruje miliony klientów rok po roku. Podobnie duży potencjał widzimy w Polsce, będącej w bezpośrednim sąsiedztwie. Z naszych analiz wynika, że handel detaliczny w Polsce ma ogromny potencjał, w który świetnie wpisujemy się z naszą ofertą. Jesteśmy pewni podobnego sukcesu marki Woolworth w Polsce, jaki udało nam się osiągnąć w Niemczech - powiedział w rozmowie z portalem retailnet.pl Maciej Ćwikła, prezes Woolworth Polska.
Dodał, że w pierwszym roku działalności (do kwietnia 2024) firma chce uruchomić od 15 do 25 sklepów, w drugim roku 30, a w kolejnym 50 placówek. Woolworth widzi potencjał dla 400 placówek w średnioterminowej perspektywie. Mają one dysponować gamą ok. 6 tys. produktów.
Obecnie niemiecka sieć poszukuje lokali w parkach i centrach handlowych, w często uczęszczanych strefach ruchu pieszych, a także w centrach miast i dzielnic. Lokale muszą mieć od 800 do 1200 mkw. oraz dodatkowe 10-15 proc. zaplecza. Szerokość witryny frontowej to min. 15 metrów. Niezbędny jest też dobry dojazd dla samochodów ciężarowych z zaopatrzeniem.
Zobacz również: