Niemiecki przewoźnik chce podbić polski rynek. Kiedy wjedzie na nasze tory?

Nowi przewoźnicy na horyzoncie. Mowa o niemieckim gigancie kolejowym FlixTrain, będącym siostrzaną firmą dla FlixBusa, którego zielone autokary wożą polskich pasażerów od niemal dekady. Niemieckie linie złożyły w tej sprawie wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego. Na podjęcie podobnych kroków zdecydował się czeski przewoźnik RegioJet, który jest już obecny na polskim rynku i również chciałby wozić polskich pasażerów do Berlina. Kiedy możemy się spodziewać rewolucji na polskich torach?

Z informacji przekazanych przez branżowy portal rynek-kolejowy.pl wynika, że wnioski o przyznanie otwartego dostępu na trasie z Warszawy do Berlina i z powrotem złożył zarówno czeski, jak i niemiecki przewoźnik. Dokumenty wpłynęły do Urzędu Transportu Kolejowego w lipcu br. 

Jest już FlixBus, teraz czas na FlixTrain. Jakie plany ma niemiecki przewoźnik?

FlixTrain jest częścią popularnej w Polsce firmy oferującej przewozy autokarowe - FlixBus. Niemieckie przedsiębiorstwo oferuje przewozy kolejowe w Niemczech od 2018 r., obsługując obecnie sześć tras. W 2021 r. uruchomiono pierwszy zielony pociąg poza granicami Niemiec, w Szwecji. Teraz przyszedł czas na Polskę. 

Reklama

Z informacji przekazanych przez portal rynek-kolejowy.pl wynika, że FlixTrain stara się o przyznanie dostępu dla dwóch pociągów w relacji Warszawa - Poznań - Berlin. Co ciekawe, potencjalni pasażerowie mogliby kupować bilety wyłącznie na relacje międzynarodowe, a nie krajowe. Taka strategia - zdaniem serwisu - może sprawić, że niemiecki przewoźnik dostanie zezwolenie, bo "nie będzie działać w konflikcie z dotowanymi, krajowymi pociągami TLK i IC". 

FlixTrain chce kursować z Warszawy do Berlina dwa razy dziennie, a w Polsce pociągi niemieckiego przewoźnika miałyby zatrzymywać się na stacjach: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Poznań Główny. Jeżeli uda się otrzymać wymaganą zgodę, to zielone pociągi zaczną wozić pierwszych polskich pasażerów w grudniu 2025 r

RegioJet, podobnie jak FlixTrain, złożył wniosek w sprawie uruchomienia międzynarodowych pociągów pasażerskich na trasie z Warszawy do Berlina i z powrotem. Połączenia miałyby ruszyć w tym samym czasie, czyli w grudniu przyszłego roku, jednak - jak zauważa portal - RegioJet jeździłby "pięć razy dziennie w relacji Poznań - Berlin i raz z Berlina do Warszawy". 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przewoźnicy | pociągi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »