Reklama

Niższe stawki VAT przełożą się na ceny?

Kaufland, Lidl czy Tesco planują obniżyć ceny w związku ze zmniejszeniem stawek VAT na niektóre produkty. Chodzi m.in. o pieczywo i wyroby ciastkarskie, produkty dla niemowląt, zupy i żywność dietetyczną oraz owoce cytrusowe i tropikalne – donosi businessinsider.com.pl.

Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów w Lidl Polska, zapewnia na łamach businessinsider.com.pl, że pełna wartość obniżki stawki VAT wybranych produktów zostanie przeniesiona na konsumentów.

Podkreśla on, że jego sieć chce w ten sposób wesprzeć budżety swoich klientów. Rogowski zaznacza również, że każdy krok mający na celu stymulowanie ekonomii pomoże w budowaniu stabilnej, rosnącej gospodarki.

O wpływ niższych stawek VAT na politykę cenową, serwis businessinsider zapytał też Biedronkę. Przedstawiciele sieci nie byli jednak w stanie odpowiedzieć, czy od lipca ceny wybranych produktów zostaną obniżone o wartość obniżonego podatku VAT. Konkretnego stanowiska nie przedstawiła również sieć Aldi.

Reklama

Jak przypomina businessinsider.com.pl, zmiana matrycy przewiduje też podniesienie stawek VAT za niektóre produkty.

W przypadku żywności chodzi o ośmiorniczki i inne skorupiaki, które staną się tzw. dobrem luksusowym - stawka VAT na nie wzrośnie z 5 proc. do 23 proc.

Wyższym podatkiem objęte zostanie objęty także lód używany do celów spożywczych czy drewno opałowe (w tych dwóch przypadkach z 8 proc. na 23 proc.). Stawki mają wzrosnąć również w przypadku niektórych przypraw nieprzetworzonych i napojów.

Nowa matryca VAT ma uprościć system stawek.  Zgodnie z jej założeniami niższy VAT obejmie np. produkty dla niemowląt (w tym żywność dla najmłodszych, ale także pieluszki), zupy i żywność dietetyczną oraz owoce cytrusowe i tropikalne.

Więcej na businessinsider.com.pl

Dowiedz się więcej na temat: obniżenie stawki VAT | VAT

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »