Nowa ustawa o "ochronie" klientów

Od niedzieli wchodzi w życie nowelizacja ustawy o "zwalczaniu nieuczciwej konkurencji". Narzucone ograniczenia dotyczą w dużej mierze popularnych bonów, które można wymienić na towar oraz sprzedaży premiowanej dodatkowymi prezentami.

Od niedzieli wchodzi w życie nowelizacja ustawy o "zwalczaniu nieuczciwej konkurencji". Narzucone ograniczenia dotyczą w dużej mierze popularnych bonów, które można wymienić na towar oraz sprzedaży premiowanej dodatkowymi prezentami.

Od 10 listopada atrakcyjne nagrody dołączane do sprzedawanych w supermarketach towarów, bony, sprzedaż produktów bez marży handlowej, loterie promocyjne mają być zabronione.

Przepisy o ograniczeniach wprowadzili posłowie w trakcie prac nad projektem ustawy zaproponowanej przez rząd. I tak np. bonów nie może wystawić właściciel jednego sklepu, gdyż - zdaniem posłów - ograniczałby dostęp do rynku innych przedsiębiorcom. Z kolei o tym, czy zrzeszenie skupiające kilkudziesięciu handlowców poprzez emisję wspólnych bonów również będzie ograniczać taki dostęp - zadecyduje już sąd.

Reklama

Rzekomo nieuczciwe także - w myśl ustawy - będzie dołączanie do oferowanego towaru prezentu, chyba, że jest to próbka lub produkt o niskiej wartości. Ale - jak zauważa Jarosław Krueger, wicedyrektor poznańskiej delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - tu rodzą się wątpliwości: Trzeba zawsze oceniać poszczególne przypadki. Nie ma bowiem katalogu rzeczy, które są niskiej wartości i które tę wartość już przekroczyły.

To oznacza, że o tym, czy płyta dołączona do gazety, a żelazko do pralki posiadają niewielką wartość, czy też nie - za każdym razem, jeśli sprawa zostanie zgłoszona, zadecyduje sąd.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: nowelizacja ustawy | ochrona klienta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »