Nowy terminal LNG w Teksasie. Ważna decyzja dla PKN Orlen
Firma Sempra Infrastructure podjęła końcową decyzję inwestycyjną dla budowy terminala skraplającego Port Arthur w Teksasie. Terminal ma kosztować 13 mld dol. i produkować 13 mln ton LNG rocznie. Od 2027 r. gaz z Port Arthur ma kupować Grupa Orlen.
Sempra Infrastructure zapowiedziała, że sprzeda pewien, niedający kontroli pakiet udziałów w terminalu funduszowi infrastrukturalnemu zarządzanemu przez firmę inwestycyjną KKR, dopięła finansowanie budowy terminala i po podjęciu decyzji inwestycyjnej wydała polecenie rozpoczęcia budowy.
1. etap budowy terminala Port Arthur w hrabstwie Jefferson w Teksasie zakłada powstanie dwóch ciągów skraplających, dwóch zbiorników na skroplony gaz i innej niezbędnej infrastruktury.
Inwestycja ma już wszystkie niezbędne zgody i pozwolenia. W efekcie za 13 mld dol. do 2027 r. powstanie instalacja zdolna wyprodukować 13 mln ton LNG rocznie, z czego 1 mln ton rocznie ma przez kolejne 20 lat odbierać Grupa Orlen.
Odpowiedni kontrakt Orlen zawarł z Sempra Infrastructure w styczniu 2023 r. Prezes amerykańskiej firmy Dan Brouillette podkreślał wtedy, że zawarcie tej umowy pozwoliło dopiąć portfel zamówień na LNG, co otwiera drogę do końcowej decyzji inwestycyjnej.