"NYT": Kryzys w strefie euro ciągnie w dół gospodarkę USA

Kryzys w strefie euro zaczyna negatywnie odbijać się na gospodarce amerykańskiej - pisze we wtorek "New York Times", przytaczając dane ilustrujące spadek sprzedaży towarów na rynek europejski. Według gazety, prezydent USA Barack Obama jest zaniepokojony.

Kryzys w strefie euro zaczyna negatywnie odbijać się na gospodarce amerykańskiej - pisze we wtorek "New York Times", przytaczając dane ilustrujące spadek sprzedaży towarów na rynek europejski. Według gazety, prezydent USA Barack Obama jest zaniepokojony.

Jedna trzecia eksportu z amerykańskiego sektora wysokich technologii trafia do krajów Unii Europejskiej, w związku z czym kryzys spowodował spadek sprzedaży do tego regionu produktów takich korporacji jak Cisco, Dell i NetApp.

Pojawiają się też sygnały słabnięcia sprzedaży towarów tradycyjnego przemysłu, m.in. samochodów. Przyczynia się do tego wzmocnienie dolara wobec euro, co podraża amerykański eksport.

Jeszcze kilka miesięcy temu w USA liczono, że gospodarka amerykańska może się uniezależnić od problemów ekonomicznych w Europie. Obecnie pojawił się niepokój, że europejska recesja pociągnie w dół także gospodarkę USA.

Reklama

W czasie ostatniego weekendu prezydent Obama powiedział, że gospodarka europejska "zaczyna rzucać cień również na naszą własną". Objawem rosnącego pesymizmu jest bessa na giełdzie papierów wartościowych trwająca od kilku tygodni.

W poniedziałek okazało się też, że w kwietniu drugi miesiąc z rzędu spadły zamówienia w fabrykach. W zeszłym tygodniu szokiem były najnowsze dane rządowe z rynku pracy. W maju przybyło tylko 69 tysięcy miejsc pracy i bezrobocie wzrosło z 8,1 do 8,2 procent.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »