Obostrzenia dotkną prawie co trzeciego obiektu handlowego

Częściowe ograniczenie funkcjonowania galerii handlowych w czterech województwach, dotknie łącznie 167 obiektów o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. To 29 proc. wszystkich centrów handlowych w Polsce. Za jedną piątą rynku odpowiada samo Mazowsze.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Od 15 marca działalność galerii handlowych w województwach mazowieckim i lubskim będzie częściowo ograniczona. Obostrzenia dotyczą również obiektów handlowych w województwie warmińsko-mazurskim i na Pomorzu.

Ograniczenia w prowadzeniu działalności centrów handlowych w czterech województwach, obejmą 32 proc. powierzchni GLA [powierzchnia najmu brutto - red.] obiektów w Polsce o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. GLA., z czego tylko województwo mazowieckie to aż 19 proc. W sumie obostrzenia dotkną 167 obiektów o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. GLA, tj. 29 proc. wszystkich obiektów - wynika z danych przekazanych Interii przez Polską Radę Centrów Handlowych.

Reklama

Jak wskazuje PRCH, dane na temat odwiedzalności jednoznacznie wskazują, że znacznie większe zainteresowanie zakupami, a w konsekwencji nagłe wzrosty odwiedzalności, wywołują decyzje rządu o częściowym zamykaniu i otwieraniu obiektów handlowych. Stabilne, nieograniczone działanie centrów handlowych, przy jednoczesnym respektowaniu obowiązujących zasad bezpieczeństwa nie powoduje kumulowania liczby klientów.

- Centra handlowe działały i działają w najwyższym reżimie sanitarnym. Liczby jednoznacznie pokazują, że nieprzerwane działanie centrów handlowych jest dużo bezpieczniejsze niż okresowe zamykanie części sklepów, ponieważ pozwala na rozłożenie ruchu klientów - wskazują przedstawiciele galerii handlowych. Podkreślają też, że podczas konferencji z dn. 28 stycznia przedstawiciele rządu potwierdzili, że obiekty handlowe nie sprzyjają transmisji wirusa.

- Klienci odpowiedzialnie planują zakupy. Zakupy są realizowane w sposób celowy, odwiedzający przebywają w obiektach handlowych krócej, wizyty odbywają się w pojedynkę - stąd odnotowujemy odwiedzalność niższą o 20-40 proc. niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że bezpieczeństwo i troska o najbliższych stały się najważniejsze. Galerie handlowe w czasie pandemii pełnią funkcję zaspokajania najważniejszych potrzeb zakupowych, nie przyciągają klientów z powodów rozrywkowych, ani nie są miejscem  spędzania wolnego czasu - ocenia Agata Samcik z PRCH.

Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w lutym była niższa o 21 proc. w odniesieniu do wizyt klientów w roku poprzednim i wyniosła 79 proc. Średnia odwiedzalność w dni handlowe w pierwszym tygodniu marca (1-7.03) była niższa o prawie 25 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2020 r. - wynika z indeksu PRCH Daily Footfall.

Dominika Pietrzyk

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »