Olimpiada: Nie dać zarobić wszystkim

Udana sprzedaż filtrów słonecznych przez ich producentów w wiecznie zachmurzonej Wielkiej Brytanii jest trudna, ale będzie niemalże niemożliwa z nadejściem roku 2012 i londyńskiej olimpiady. By chronić oficjalnych sponsorów, brytyjski rząd wprowadza obostrzenia w świecie reklamy.

Jak podaje "Times", użycie w reklamach słowa "brązowieć" (właściwie opalać; ang. bronze) będzie oznaczało dla wspomnianych producentów poważne kłopoty i starcie z organizatorami olimpiady w Londynie. A to tylko początek problemów, jeśli dodatkowo wspomną rok 2012 i podadzą, że ich produkt jest wybierany przez Brytyjczyków.

Nowe, wyjątkowo restrykcyjne przepisy mają chronić oficjalnych sponsorów sportowego święta. Reklamodawcy apelują do rządu o zmiany w tych regułach. Obawiają się, że może to przeszkodzić niewinnym handlowcom w prowadzeniu ich interesów.

Reklama

"Opal się w Londynie w 2012" czy "Przyjedź do Londynu w 2012" - takie zwroty będą zdecydowanie bezprawne i sprzeczne z nowymi ustaleniami. Zwykłe firmy, nie będące oficjalnymi sponsorami imprezy, nie będą mogły wcale się do niej odwoływać. "Chcemy Londynu 2012 chronionego tak bardzo, jak tego potrzeba, ale to jest przesada" - przeważają głosy.

Prawne obostrzenia zostały spisane przez brytyjski resort kultury, mediów i sportu. Ma on być skuteczną bronią przeciwko firmom pragnącym wzbogacić się na igrzyskach bez płacenia za prawa do tego, a nie będących oficjalnymi sponsorami. Szacuje się, że ci ostatni będą musieli wydać 700 milionów funtów, po to, by być kojarzonymi z imprezą.

Istniejące do tej pory prawo zabezpieczało przed wykorzystywaniem znaków olimpijskich, takich jak pięć kół.

Brytyjczycy spodziewają się, że na czysto zarobią na igrzyskach 100 mln funtów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: olimpiady | olimpiada
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »