Olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku
Tramino dla Olsztyna, które można oglądać na targach Trako, będzie nie tylko najszerszym, ale i najcichszym tramwajem na rynku. - Zostały przeprowadzone badania homologacyjne, które potwierdziły, że zadeklarowany poziom hałasu (74 dB) - niższy niż wymaga ustawodawca - jest spełniony - mówi Michał Podolski, kierownik konstrukcji pojazdów szynowych w Solarisie.
Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Jak wygląda kwestia głośności, która była istotnym parametrem przetargu?
- Michał Podolski, kierownik konstrukcji pojazdów szynowych w Solarisie: - Zostały przeprowadzone badania homologacyjne, które potwierdziły, że zadeklarowany poziom hałasu (74 dB) - niższy niż wymaga ustawodawca - jest spełniony. Możemy powiedzieć, że to najcichszy tramwaj w Polsce.
- Wykorzystaliśmy istniejącą szerokość pojazdu na zamontowanie wygłuszeń. Pojazd jest cichy ze względu na swoją budowę i konfigurację - tramwaj jest szeroki, a koła są stosunkowo głęboko osadzone, mieliśmy wiele miejsca na odpowiednie ukierunkowanie energii dźwiękowej powstającej głównie na styku koła z szyną.
- Oczywiście dużo zależy także od torowiska, tym bardziej, że poziom hałasu jest mierzony na odcinku prostym. Pojazd nie jest wyposażony w smarowanie obrzeży, gdyż zamawiający zapewnił infrastrukturę wyposażoną w smarownice stacjonarne.
Czy układ siedzeń 2+2 wynika z zamówienia, czy jest to propozycja Solarisa?
- Jeśli mówimy o Tramino Olsztyn, to takie możliwości dała szerokość tramwaju, wynosząca 2,5 metra. Mogliśmy umieścić siedzenia w takim układzie, zachowując jednocześnie szerokie przejście dla ruchu wzdłuż pojazdu. Dla przykładu w Niemczech większość pojazdów ma szerokość 2,3 metra.
Źródło: Transport-publiczny.pl
Źródło: Agencja TVN/x-news