Opony do utylizacji

W ub.r. sprzedano w Polsce na rynku wymiany 5,5 mln opon do samochodów osobowych.

W ub.r. sprzedano w Polsce na rynku wymiany 5,5 mln opon do samochodów osobowych.

Oznacza to, że ich sprzedaż zmniejszyła się w stosunku do 2000 roku o 600 tys. sztuk - poinformował w środę Piotr Zielak, dyrektor handlowy spółki Continental Opony Polska.

Dodał, iż w tej trudnej sytuacji spółka odnotowała 2-proc. wzrost sprzedaży, zarówno w oponach zimowych jak i letnich. Continental ma dziś 12-proc. udział w krajowym rynku sprzedaży opon na wymianę. Wartość ubiegłorocznej sprzedaży na polskim rynku (prawie 750 tys. opon osobowych i ciężarowych) osiągnęła netto 120 mln zł.

Po zachęcającym wyniku w styczniu i lutym szacujemy, że w 2002 roku uda się nam zwiększyć sprzedaż o 10 proc. - powiedział Frantisek Ocasek, prezes zarządu COP.

Reklama

W ub.r. łączna sprzedaż opon ciężarowych w Polsce wyniosła ok. 500 tys. sztuk i była mniejsza o 4 proc. w porównaniu z rokiem 2000. W tej kategorii Continental odnotował ponad 1-proc. wzrost udziału w rynku, na co miała wpływ szybko rozwijająca się współpraca z firmami transportowymi i budowlanymi. Mniejsza okazała się w ub.r. sprzedaż opon do maszyn rolniczych. Sprzedano ich ok. 300 tys. sztuk, o 10 proc. mniej niż w 2000 r.

Grupa Continental nie ma u nas fabryki i wszystkie opony sprowadza z zagranicy. W skład grupy wchodzą takie firmy jak Continental, Uniroyal, Semperit oraz Barum i pod takimi markami sprzedawane są w Polsce jej produkty. Nowością w tym sezonie jest opona Barum Bravuris, przystosowana do dużych prędkości.

Od tego roku producenci i importerzy opon zobligowani są ustawą do obowiązkowej zbiórki zużytych opon. Każdy z nich musi odebrać ich w tym roku tyle, ile wynosi masa 1/4 nowych opon sprzedanych do końca grudnia. Utylizacją starego ogumienia zajmie się specjalnie w tym celu powołana spółka z kapitałem założycielskim 1 mln zł. Zużyte opony będą spalane w cementowniach lub rozdrabniane na granulat, wykorzystywany jako składnik nawierzchni dróg. Jeśli firma nie wywiąże się z wymogów ustawy, zapłaci karę (1-2 zł od kg).

KOMENTUJE DLA PG TOMASZ MAKARUK, szef marketingu opon osobowych i dostawczych Grupy Michelin w Polsce

Prognozy opracowane przez naszą firmę wskazują, iż w ciągu najbliższych lat rynek wymiany opon będzie się stale rozwijał. Sprzedaż opon od dystrybutorów do klientów rośnie. Wyjątkiem był rok 2000, kiedy to ze względu na łagodną zimę sprzedano mniej opon zimowych. Wysoki poziom sprzedaży opon w ub.r. potwierdza tendencję wzrostową na tym rynku. Największy wzrost sprzedaży zanotowano w tzw. segmencie opon wysokich osiągów oraz terenowych. Do 2005 roku udział tego rodzaju ogumienia wzrośnie o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2002 kosztem opon do małych i kompaktowych aut.

Zwiększy się także sprzedaż opon ze środkowego segmentu cenowego, klienci coraz rzadziej wybierać będą ogumienie najtańsze.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: opony | continental
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »