Pandemia przyspieszyła cyfrowe plany LEGO
Połączenie świata cyfrowego z rzeczywistym - to cel jaki postawiła przed sobą Grupa LEGO. Dzięki temu pomysłowi, duński producent zabawek zamknął 2020 rok najlepszymi wynikami od 5 lat. Teraz zapowiada, że zatrudni setki informatyków, którzy przyspieszą wprowadzenie gier komputerowych i polepszą jakość sprzedaży online.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
W 2020 roku firma odnotowała najlepsze wyniki od 2015 roku. Przychody LEGO wzrosły o 13 proc. i wyniosły prawie 6 mld euro. Z czego zyski powiększyły się o jedną - piątą i osiągnęły 1,75 mld euro. W minionym roku grupa otworzyła 134 nowe sklepy. Na wzrost sprzedaży wpłynął między innymi pomysł łączenia popularnych na całym świecie klocków z grami komputerowymi. Pierwszy taki miks - powstałe we współpracy z Nintendo klocki i gra Super Mario - stał się latem jedną z największych premier w historii LEGO.
Jak podkreśla LEGO, dobrze przyjęto kolejną propozycję grupy - połączenie klocków z aplikacją, która pozwala dzieciom na nagrywanie i zawieszenie w sieci własnego teledysku. Aby można było zrealizować ten plan, LEGO zawarło umowę z Universal Music. Jak poinformował Niels Christiansen, dyrektor generalny Grupy LEGO, gotowe piosenki trafiają na platformę IT średnio co 3 sekundy.
Cyfryzacja oferty LEGO wymaga powiększenia zespołu. Dyrektor generalny zapowiedział, że w ciągu najbliższych lat firma zatrudni kilkuset informatyków m.in. z Wielkiej Brytanii, Danii i Chin - specjalistów od gier komputerowych i stron internetowych. - Idziemy tam, gdzie znajdziemy największe talenty - oświadczył Christiansen. I przyznał, że trwająca pandemia przyspieszyła stworzenie cyfrowej oferty grupy.
ew