"Parkiet": Cyfryzacja napędziła wpływy z reklam

W I kwartale wzrost frekwencji odnotowało tylko Multikino oraz małe kina - wynika z analizy dziennika "Parkiet".

W I kwartale wzrost frekwencji odnotowało tylko Multikino oraz małe kina - wynika z analizy dziennika "Parkiet".

11,1 mln biletów, o 19 tys. więcej niż rok wcześniej, sprzedały polskie kina w I kwartale - wynika z danych Boxoffice.pl. Wzrosły też przychody z tego tytułu: o 4 proc., do 205 mln zł.

To zaskoczenie, biorąc pod uwagę spore spadki, jakie wykazały w tym okresie dwie kinowe grupy: Cinema Gity International i Helios. Frekwencja skurczyła się o odpowiednio 14,4 proc., do 3,83 mln, i o 13 proc., do 2,1 mln, czyli łącznie o prawie milion biletów.

Ostatecznie na rynku było dwoje wygranych: Multikino oraz mniejsze, jedno-, dwusalowe kina, które wyświetlały "W ciemności". Multikino, odkąd przestało myśleć o giełdowym debiucie, nie ujawnia swoich danych.

Reklama

Jednak Mariusz Spisz, prezes spółki zależnej operatora - Multikino Media - przyznaje, że frekwencja grupie w I kwartale wzrosła, a wraz z nią przychody spółki odpowiadającej za sprzedaż reklamy kinowej. Według Mariusza Spisza - duża w tym zasługa cyfryzacji kin.

Więcej w "Parkiecie".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: przegląd prasy | multikino | cyfryzacja | Parkiet | reklamy | ANALIZY
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »