Patriotyzm konsumencki - czy polskość produktu ma znaczenie dla kupujących?

- Coraz więcej Polaków deklaruje, że "polskość" marki zachęca ich do zakupu danej marki. W roku 2016 było to 6 na 10, w 2017 już 7 na 10 badanych - wynika z danych raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017", przygotowanego przez Open Research.

Jak wynika z raportu znaczenie kraju pochodzenia produktu wśród Polaków rośnie, nadal jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie dla większości kategorii. Jednak artykuły spożywcze to kategoria, dla której polskie pochodzenie jest nadal szczególnie istotne (60%).

Dane pokazują, że badani nie zawsze trafnie potrafią zidentyfikować polską markę.

Co więcej jedynie niewielki odsetek korzysta ze specjalnej aplikacji do tego stworzonej.

Jednak z drugiej strony Polacy świadomie i dojrzale podchodzą do decyzji zakupowych. Znaczna część z nich sprawdza podczas zakupów informacje, czy produkt został wyprodukowany w Polsce.

Reklama

Zdaniem twórców raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" informowanie na opakowaniach o polskim pochodzeniu produktu najczęściej zachęca do zakupu w postaci identyfikatorów "Produkt Polski" (46% wskazań), "Produkt Polski, Gwarancja Jakości" (43%) oraz "Teraz Polska" (40%). Wśród młodych najlepiej rezonuje hasło: Produkt polski, kupując dajesz pracę".

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel, przyznaje, że pochodzenie jest istotnym atrybutem wpływającym na decyzje zakupowe produktów spożywczych.

Polscy konsumenci stają się bardziej świadomi, a także dociekliwi, i w coraz większym stopniu poszukują zapewnień o bezpieczeństwie i wysokiej jakości produktów - mówi Honorata Jarocka.

Jerzy Kurowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Cykoria S.A, przyznaje, że polskim firmom ciężko jest przebić się poza granice naszego kraju i rozwinąć działalność na rynku międzynarodowym.

Jest to spowodowane zwykle mniejszymi możliwościami przetwórczymi lub niższym budżetem na działania promocyjne, które sprawiają, że ciężko jest im konkurować ze światowymi gigantami. - To dlatego warto wspierać rodzimych przetwórców, zwłaszcza tych, którzy posiadają naprawdę dobre produkty - podkreśla Jerzy Kurowski.

Jakub Kołodziej, członek zespołu zarządzającego firmy Roleski, przyznaje, że polski konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz częściej kieruje się rozumem a coraz mniej emocjami podczas zakupów. - Nas to bardzo cieszy, ponieważ być może dzięki temu szybciej odejdą w zapomnienie czasy ccc - czyli cena czyni cuda. My skupiamy się na tym, żeby jako firma Roleski dostarczać produkty, które odpowiadają wymogów klientów świadomych - dodaje Jakub Kołodziej.

MB; www.portalspozywczy.pl

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: produkty żywnościowe | polskie jabłka | polska żywność
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »