Pawlak: "to dla Polski wyzwanie"

Zdaniem wicepremiera i ministra gospodarki Waldemara Pawlaka, promowanie przedsiębiorczości jest dla Polski wyzwaniem, które stwarza szansę na lepsze uczestnictwo naszego kraju w globalnej rywalizacji.

Zdaniem wicepremiera i ministra gospodarki Waldemara Pawlaka, promowanie przedsiębiorczości jest dla Polski wyzwaniem, które stwarza szansę na lepsze uczestnictwo naszego kraju w globalnej rywalizacji.

W poniedziałek Pawlak wziął udział w pierwszym posiedzeniu Komitetu Honorowego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce, którego jest przewodniczącym.

Podczas spotkania powiedział, że "dla Polski promowanie przedsiębiorczości jest cywilizacyjnym wyzwaniem, które może pozwolić na to, by coraz szybciej i lepiej uczestniczyć w globalnej rywalizacji".

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, który odbędzie się od 17 do 23 listopada tego roku, będzie największym na świecie wydarzeniem promującym przedsiębiorczość wśród młodych ludzi.

Reklama

W spotkaniu z przedsiębiorcami i przedstawicielami firm zainteresowanych udziałem w projekcie wzięła też udział prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" Henryka Bochniarz - przewodnicząca Komitetu Koordynacyjnego projektu.

Bochniarz wyraziła nadzieję, że Tydzień będzie dobrym sposobem, by zwrócić uwagę na to jak istotną kwestią jest przedsiębiorczość. Jak dodała, "liczymy też na to, że oprócz różnych pomysłów, które zostały wymyślone w innych krajach (...), my znajdziemy swoje sposoby na to, by przedsiębiorczość pokazać i do niej zachęcić".

Celem projektu w Polsce jest zorganizowanie cyklu przedsięwzięć adresowanych do młodych Polaków, które będą promowały postawy przedsiębiorcze i działalność gospodarczą.

Realizacją przedsięwzięcia zajmie się Koalicja Przedsiębiorczych. Jej uczestnikiem może być każda firma, instytucja lub osoba fizyczna, która chce przeprowadzić konkretną inicjatywę promująca przedsiębiorczość wśród dzieci i młodzieży.

Rolę ambasadorów Tygodnia będą pełnić naukowcy, liderzy organizacji biznesowych i edukacyjnych oraz przedstawiciele mediów, którzy zostali zaproszeni do udziału w pracach komitetu.

Członkowie komitetu wystosowali apel do "wszystkich instytucji rządowych, organizacji biznesowych i społecznych, ośrodków naukowych, firm i menedżerów oraz mediów w Polsce, aby tworzyli środowisko realnie wspierające przedsiębiorcze postawy i inicjatywy młodych ludzi".

- Niech więcej młodych uwierzy w siebie i swoje możliwości, niech odczują, że społeczeństwo ich popiera, a ich pomysły zasługują na życzliwą uwagę - czytamy w apelu.

Jak powiedział na spotkaniu Zbigniew Gajewski z PKPP Lewiatan, projekt Tygodnia adresowany jest do młodych ludzi - od przedszkolaków po osoby do 30. roku życia.

Uczestnicy światowego tygodnia będą mogli wziąć udział w licznych projektach w wielu miastach świata. Będą to m.in. spotkania młodzieży z przedsiębiorcami, warsztaty, konkursy, seminaria czy telewizyjne debaty.

Pomysłodawcami tygodnia przedsiębiorczości są premier Wielkiej Brytanii Gordon Brown oraz prezes Fundacji Kauffmana - Carl Schramm. Do tej pory inicjatywa ta była realizowana w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: wyzwanie | wyzwania | przedsiębiorczość | Polskie | Pawlak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »