"PB": Celebryci atakują klientów
Badania wykazały, że w Polsce najbardziej skuteczne reklamy to te zawierające humor, muzykę i prezentowane przez celebrytę - informuje "Puls Biznesu".
Tegoroczne badania DriveR, działu badań ZenthOptimedia Group wykazały, że zdaniem ponad 60 proc. respondentów udział znanej osoby dodaje reklamie atrakcyjności, a reklamowe gwiazdy powinny występować w scenkach z humorem (85 proc. wskazań) i przy chwytliwym podkładzie muzycznym (77 proc.). Jednak, zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, do gwiazdorskich kampanii brakuje już atrakcyjnych twarzy, tych "z pierwszej ligi".
Oceniają oni, że największe zyski ING Bankowi Śląskiemu przyniósł występujący od 12 lat w jego reklamach Marek Kondrat. Wystarczy powiedzieć, że po trzech kwartałach tego roku zysk banku wzrósł o 18 proc. do 561,4 mln zł. Z kolei osią reklamy wody Arctic, która zwiększyła rozpoznawalność marki z 10 do 51 proc. była Cindy Crawford, która za osiem godzin zdjęciowych na planie wzięła ponad 2 mln zł. Za raczej nieudane eksperci ocenili kampanie z udziałem Mai Włoszczowskiej i Justyny Kowalczyk.
Więcej w "Pulsie Biznesu".