Pepco otworzy 400 nowych sklepów. Jeszcze w tym roku chce przekroczyć ważną granicę
Pepco pokazało wyniki za II kwartał 2024 roku. Grupa jest przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie rentowny wzrost: - Nadal dążymy do zbudowania wiodącej pozycji na rynku europejskich detalistów dyskontowych - mówi Andy Bond, przewodniczący rady dyrektorów grupy. Pomóc w tym mają plany otwarcia w najbliższym czasie co najmniej 400 nowych sklepów, co oznaczałoby, że Pepco może mieć ponad 5 tys. placówek jeszcze w tym roku. Przy okazji publikacji wyników spółka ogłosiła powołanie Stephana Borcherta na stanowisko prezesa zarządu - obejmie on funkcję od 1 lipca.
Pepco Group osiągnęło w II kwartale roku obrotowego 2023/24 1,349 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,7 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie.
Przychody sieci Pepco wyniosły 820 mln euro, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły z kolei 458 mln euro, czyli wzrosły o 4,5 proc.
Spadek przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 2,9 proc.
W I półroczu, zakończonym 31 marca 2024 r., przychody grupy wyniosły 3,2 mld euro przy stałym kursie walutowym i wzrosły o 11,1 proc. rdr. Sprzedaż LFL spadła o 2,5 proc. wobec 11,1 proc. wzrostu rok wcześniej.
"Grupa jest przekonana, że w tym roku finansowym osiągnie rentowny wzrost - odzwierciedlający silniejszą i bardziej odporną działalność - ponieważ nadal dążymy do zbudowania wiodącej pozycji na rynku europejskich detalistów dyskontowych" - powiedział, cytowany w komunikacie Andy Bond, przewodniczący rady dyrektorów grupy.
Jak podano, grupa nadal koncentruje się na kontroli kosztów i jest na dobrej drodze do znacznego obniżenia nakładów inwestycyjnych w tym roku, co sprawia, że jest coraz bardziej pewna generowania zwiększonego przepływu wolnych środków pieniężnych w tym roku obrotowym.
"Warunki dla handlu pozostają wymagające w większości krajów Europy, ale jesteśmy podbudowani poprawą wskaźników sprzedaży LFL na niektórych z naszych kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej w II kw. Ogólne wyniki w I półroczu są porównywane z wysoką zeszłoroczną bazą odniesienia, ale spodziewamy się, że wyniki LFL poprawią się w drugiej połowie roku obrotowego" - napisano w komunikacie.
"Jesteśmy nadal optymistycznie nastawieni z uwagi na oczekiwaną poprawę marży brutto w ujęciu rok do roku, wynikającą z naszej działalności pod marką Pepco, która pomoże zwiększyć rentowność w całym roku" - dodano.
Spółka podała, że poprawa marży brutto wynika ze zmniejszenia kosztów nakładów, w tym towarów i frachtu, poprawy kursów walutowych oraz poprawy marży na kupnie.
Na koniec marca grupa miała 4845 sklepów. W I półroczu grupa uruchomiła 289 nowe sklepy. W II kwartale liczba otwarć nowych sklepów zgodnie z założeniami zmniejszyła się i wyniosła 86, w porównaniu do 203 nowych sklepów w I kw.
Grupa chce uruchomić łącznie co najmniej 400 nowych sklepów w roku obrotowym 2024.
W lutym grupa podała, że po analizie bieżących wyników zaprzestanie działalności w Austrii. Grupa prowadziła 83 sklepy Pepco w tym kraju.
Grupa Pepco powołała Stephana Borcherta na stanowisko prezesa ze skutkiem od 1 lipca 2024 r. - poinformowała spółka w komunikacie.
Od 1 lipca Borchert rozpocznie on trzymiesięczny okres wprowadzający, aby zapoznać się z działalnością i kulturę grupy. Andy Bond pozostanie na stanowisku prezesa wykonawczego (Executive Chair) w tym okresie przejściowym, a 1 października 2024 r. powróci do roli prezesa niewykonawczego.
Grupa podała, że Borchert ma doświadczenie w kierowaniu międzynarodowymi firmami z różnych sektorów, w tym mody, kosmetycznego, farmaceutycznego i usług opieki zdrowotnej.