PKO BP rusza z samochodową platformą Automarket
Grupa PKO Banku Polskiego startuje z pierwszą w Polsce bankową platformą do zakupu aut nowych i używanych. To element strategii grupy, która zakłada rozwój usług cyfrowych. Na platformie Automarket klienci otrzymują dostęp do sprawdzonych technicznie, wyselekcjonowanych i objętych gwarancją samochodów, które będą mogli w prosty sposób sfinansować.
Automarket to pierwsza w Polsce internetowa platforma do zakupu samochodów, zintegrowana z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO.
- PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy aby nasi klienci, mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Na platformie będą dostępne nowe modele jak i używane samochody poleasingowe. W przypadku tych ostatnich, Automarket zapewnia ofertę pojazdów zweryfikowanych technicznie: tylko z polskiej dystrybucji, bezwypadkowych, nie starszych niż 7 lat, z przebiegiem mniejszym niż 200 tys. km. i z udokumentowaną historią. Przed sprzedażą auta przechodzą obowiązkową inspekcję, weryfikującą stan pojazdu w oparciu o 75 wystandaryzowanych punktów kontrolnych. Każde używane auto wystawione na sprzedaż na platformie będzie miało roczną gwarancję na najbardziej kosztowne w naprawie elementy samochodu. Automarket zapewnia również ofertę wybranych, nowych aut od dilerów, z dostępem do szerokiej i elastycznej oferty finansowania (pożyczka, wynajem długoterminowy oraz leasing). Platforma umożliwia zwrot auta w ciągu 5 dniu (po przejechaniu nie więcej niż 300 km), jeśli nie będzie ono spełniać oczekiwań klienta.
- Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi. Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie. Niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z Grupy Kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu. Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zależy nam aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy - mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.
W bazie Automarket na start dostępnych jest ponad 800 samochodów z zasobów Grupy Kapitałowej i od wybranych dealerów. Docelowo w regularnej ofercie będzie znajdować się kilka tysięcy samochodów dostępnych od ręki. Tak duża baza to ukłon w kierunku klientów, bo jak wynika z raportu analityków PKO Banku Polskiego "Co COVID-19 przynosi branży samochodowej", również w branży motoryzacyjnej nastąpiły zmiany zachowań konsumenckich. Ograniczona dostępność nowych samochodów powoduje, że klienci zwracają większą uwagę na auta używane przede wszystkim młode i z niskim przebiegiem, ale również na dostępne od ręki nowe samochody. Akcja #zostanwdomu spowodowała wzrost zakupów aut przez Internet, a najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży tą drogą. Automarket łączy w sobie te trendy.
Sama platforma powstała w ciągu niespełna sześciu miesięcy. Było to możliwe m.in. dzięki integracji zasobów PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease. Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu. Wynika z niej, że głównymi bolączkami w procesie zakupu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego samochodu. - Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami - mówi Tomasz Otto, dyrektor departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing.
Na platformie dostępne od ręki są również różne opcje finansowania auta. Klient może wybrać wynajem długoterminowy i korzystać z samochodu, obsługę zlecając profesjonalistom. Dostępny jest również leasing dla firm, wraz z opcją wyboru pakietu serwisowego, zapewniającego wsparcie w użytkowaniu auta. Ofertę finansowania uzupełniają dedykowana oferta autopożyczki PKO Banku Polskiego oraz opcja zakupu za gotówkę.
Dominika Pietrzyk