PKO BP uruchomił placówkę bankową w Metaverse
Największy bank w Polsce, PKO Bank Polski uruchomił swoją pierwszą placówkę w Metaverse. Przeniósł on oddział PKO Rotunda do świata wirtualnego i Bank będzie prowadził prace przygotowawcze do stworzenia nowego kanału komunikacji z klientami - poinformował PKO BP w komunikacie prasowym.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
"PKO Bank Polski wykorzysta swoją obecność w Metaverse do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w dalszej przyszłości" - napisano w komunikacie.
Bank podał, że Metaverse to cyfrowa platforma nowej generacji. Integruje technologie takie jak rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona, blockchain, sztuczna inteligencja i wiele innych.
Pozwala użytkownikom poruszać się po świecie cyfrowym w sposób bardziej immersyjny niż dostępny we współczesnych platformach internetowych czy mobilnych.
Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest handel elektroniczny (2,6 bln USD), który wyprzedza takie sektory jak wirtualna nauka (270 mld USD), reklama (206 mld USD) i gry (125 mld USD).
Zakupy online wciąż ewoluują, a najwięksi rynkowi gracze otwierają się na NTF i metaświat. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy od otwarcia Nikeland w 2021 r. ten cyfrowy sklep Nike odwiedziło ponad 7 mln osób na całym świecie.
Zdaniem ekspertów wbudowane w metaverse funkcje społeczne zachęcają do interakcji i zaufania między kupującymi i sprzedającymi. Stwarza to bardziej pozytywne doświadczenie zakupowe dla wszystkich zainteresowanych i może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i przychodów.
Dzięki technologii blockchain wszystkie transakcje są rejestrowane. Eliminuje ona potrzebę korzystania z zewnętrznych firm przetwarzających płatności, które generują dodatkowe koszty i mogą być atakiem oszustów. Tematyką metaświata interesują się ludzie młodzi i bogaci, którzy chętnie łożą pieniądze w wirtualny świat.